Gå til innhold

GROM Forsterker kjøps

Ranger emnet

soundman

Anbefalte innlegg

Originally posted by 190e

Kjipt å bli slått med 1 poeng av han med "lille bilen sin".. Men neste gang står du han med 1 poeng..hehe=)

Mit in meine asse om han skal :D :D

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by soundman

Rockford??? Seat. Du må huske på at den bilen bygde jeg på en snau uke, ute, i Januar.... Godt du kaster ut Råkkfård-greiene.... Var i EU på Søndag, og de pusher jo badevekter ned mot 1/2 pris, jo.

..... Men,,,, Burr-Brown DA-convertere er ikke noe B-lag.

Burr Brown D/A konverte er bra... derfor jeg har 8 stk i bilen :D

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det d/a konverterene Innebygget i HU/DSP dere snakker om , eller har dere eksterne D/A konvertere ? Var ikke helt med på den... Er det DSP'en til pioneer som har burr-brown.. ? *fatte null*

(o) 94' Toyoda Carina E 1,6 Sportsbilrød

(x) 92' BMW 525ia

(x) 83' Mercedes Benz 190E Lorinzer

(x) 86' Ford Fiesta 1.1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vi snakker om er både eksterne og Innebygget D/A.

I Pioneer DEX-P9R spilleren, så sitter det 2 stk D/A Burr-Brown innebygget + 6 stk D/A Burr-Brown i Dsp enheten DEQ-P9 som brukes sammen med spilleren.

Er ikke sikker om det er 20 eller 24Bits i P9spilleren/Dsp P9.

Men på Clarion ADCS spilleren har man 4 stk 4 kanal eksterne omformer som har hver sin 4 stk 20Bits D/A Burr-Brown innebygd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må få heim en slik P9 + DSP da :) Får bli neste prosjekt :) Men takk for infoen. Burr-brown er det ikke en betegnelse for delefilter ? Eller var det butterworth ? Hva er det som er så bra med Burr-brown om jeg tør spørre ? :D

(o) 94' Toyoda Carina E 1,6 Sportsbilrød

(x) 92' BMW 525ia

(x) 83' Mercedes Benz 190E Lorinzer

(x) 86' Ford Fiesta 1.1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heheh.. må nok skaffe deg en P9 sak du å bruke i bilen ja...Skal prøve det selv etterhvert som skal brukes sammen med resten av Odr anlegget mitt... gleder meg=)

Men første selge DaVinic forsterkeren..=)

Burr-Brown er IC`er som sitter på printkortet i cdspilleren & dsp`n. Har ikke noe i grunn med selve delefiltere å gjøre..

Den bare omformer lydsignaler..

Burr-Brown er skikkelig High produkt som blir brukt i High-End produkter/merker innnen bilstereo & Hi-Fi. Hvem som lager disse , er jeg ikke sikker på. Er kjent for å være på sitt beste og smaker sakt noe....

Smaker det - så koster det =)

Hva den akkurat 100% gjør, har jeg ikke greia på..

Da må nok du spørre folk som kan svaks strøm-elentronikk mye bedre enn meg.

Hvis du spør han som kaller seg "Rockford Seat", kanskje han kan forklare litt bedre enn meg..=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by CoaSlip

må få heim en slik P9 + DSP da :) Får bli neste prosjekt :) Men takk for infoen. Burr-brown er det ikke en betegnelse for delefilter ? Eller var det butterworth ? Hva er det som er så bra med Burr-brown om jeg tør spørre ? :D

Burr Brown lager D/A konvertere som er av ypperste klasse. Brukes i High End utstyr innen bilstereo og hjemmestereo.

Butterworth er en betegnelse på en type delefilter. Eks. på Rockford forsterkerene sitter det 24dB Butterworth filtere.

Hvis jeg ikke husker feil så er de Burr Brow n D/A konverterene på 24bit.

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake til start.... Er det noen som har en MC 4000M til overs????

Har byttet ut brødboksen med et japansk kjøretøy, så "bilhoggeren" min kjører korea-liket.

Selv bruker jeg japsen 15 timer i døgnet, og MÅ ha oppegående lyd i den. Har fort og gæli prøvd div ræl og rallemikk, men McIntosh er og blir kongen.

Det var den ADCS-en som lå på El-Spectra jeg har, med 3 kort. Det er 4 utganger på hvert kort, og en 20-bit DA på hver utgang.

Totalt er det produsert 395 ADCS, hvorav 8-9 er i Sverige. Woody hadde/har en, Sillen hadde en i Audien, Thomas Westman (Swippe) har/hadde en i den gullfarga M5-en, Håkan Bark solgte sin til Tyskland osv.osv.osv

Seat-mannen, hvordan var de greiene du skulle inn å høre på?

Holder de mål?

Du får være konge i år, jeg blir ikke ferdig før neste år med Bimmern, og jeg regner ikke med at Korea-liket eller japse-kassa blir noe å konkurrere med..... (tror jeg):skaal:

SOUNDMAN

81 BMW 7xxi, Clarion, Planet Audio, MB Quart. 400+ hk

99 Jundai H1-liket. Sony, MTX, MB Quart

90 japse-kasse, Alpine, sony, MB

Quart

91 Transporter, Blå-prikk, MB Quart +?

Lenke til kommentar
Del på andre sider