Gå til innhold

Bruker DU lystgass i bilen?

Ranger emnet

Jorgen

har DU lystgass i bilen?  

110 stemmer

1. 1. har DU lystgass i bilen?

• Ja
      4
    • Nei
      107

Anbefalte innlegg

Originally posted by bjaa

Folk er så redde for å bruke lystgass nå for tida, etter alle avis oppslagene osv...Det er snakk om å bruke det riktig, vedlikeholde det ordentlig osv, da er lystgass ikke farlig i det hele tatt.

Bare tenk hvor farlig det er å kjøre i 90 KM/T hver dag med 60 liter EKSPLOSJONSFARLIG bensis!

Og dessuten er det mye dyrere å montere turbo, for med turbo så er det ofte andre ting som må gjøres også. Lavkomp stempler osv... Noen sier at lystgass sliter mye på motoren... Det gjør ALL trimming uansett!

Men skal du bruke lystgass like mye som du yter med en Turbo.. vil det lønne seg med turbo.. for du må nok fylle på mye lystgass hvis du skal bruke den like mye som turbo.. for å få motoren til å yte like mye :)..

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by illusion

Hva med begge deler? :P

Neida.. ville heller hatt turbo da ja.

Foresten les dette:

http://bt.no/trafikk/article236658

sikter til artikkelen du pastet:

"TANK BAK: Her er forklaringen på at bilen kunne seile 100 meter på taket oppover en bro.

FOTO: KNUT STRAND"

Alle biler kan skli 100 meter på taket, tilogmed min peugeot 205(UTEN NOS) med like mye hester, som en svartpølse!

tydelig at folk ikke vet hva de snakker om, og at nos er dødsvåpen? pure b.s ! er personen bak rattet som bestemmer..

1994 mazda 323 gt-r.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 av 80 som har lystgass. Ikke særlig utbrett ser det ut som. Kansje det blir fler nå etter reportasjen i nyhetene. Men turbo trenger ikke koste noe særlig mer enn lystgass. Vet enkelte som har tatt ut 60 hk + av en slik motor som jeg har uten å gjøre noe som helst med kompen. Da blir det ikke så meget mye dyrere enn å montere lystgass. Dessuten må lystgass fylles på etter en stund. Dette må ikke turbo. Jeg stemmer for turbo. Kan få "ketchup" effekt der og!:D

96. Volvo 850 stv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer lite sannsynlig til å skaffe meg NOS... Det kanskje noe man kan brife med..men med mindre jeg har masse penger som jeg ikke har bedre å bruke penger så kan det hende...Men det hadde vel blitt mest for syns skyld på en måte, hvis dere skjønner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turbo er bedre saker. Nos blir for dyrt i lengden.

Kjedelig når samme karen ypper mot deg for 3 gang, men du er tom for gass...

Men hadde eg hatt noe fett og masse $$$ så hadde det vert i pose og sekk...

Nos er ikke brannfarlig, men all gass under trykk er ikke trykt å slå ventilen av....

men att det er så mye farligere enn 60 liter bensin.... tjaaa...

Skoda Fabia 1.9tdi 2009mod

Skoda Octavia RS tfsi 2006mod

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt meg nos-kit med purge valve, men jeg har ikke montert det enda. Vet ikke hvilken bil jeg skal sette det på. Vurderer å se hvor mye bimmer'n tåler. :)

Men det blir vel mest for show enn for race da.

"It's not WHAT you know, it's WHO you know!"

1988 bmw 525 turbo (watch out)

1994 Nissan Skyline GTS-T (overnight parts from japan)

1992 Mazda Rx7 Type R (apexi, greddy, blitz, öhlins,haltech,REamamiya(selges) nå c-west++ ) Snart f***ing fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider