ferrarifxx Skrevet Januar 23, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2011 Hei jeg har en 300 TE som instrumentene skal taes ut på. hvordan gjør jeg dette? jeg må ut med de fordi speedometeret har sluttet og virke. har bestilt en ny wire. hvordan er den og bytte og hvordan er det og sette inn sånne chrome ringer rundt instrumentene? Siter 88' Mercedes Benz 300 TE S124 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evenj Skrevet Januar 24, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2011 Ta ut instrumenter: Det du trenger her er noe du kan dra ut instrumentet med, noe kraftig i en slags L-form, eller en krok. Du må lirke på hver side av instrumenthuset til du får inn dette i mellom huset og luftedysene, så er det bare snakk om å dra det ut. For å få ut instrumentene må du få litt mer å gå på med speedometerwiren, så du kan dra den litt opp fra gulvet under pedalene der, og ut av et klips. Denne har en blank/hvit strømpe. Chrome ringer: Her må du først og fremst huske en ting, og det er at du må være forsiktig med hva du tar på. Ikke ta på skivene eller glasset, for å se på fingeravtrykk inni der er ikke pent. Du må ta ut litt lyspærer og skru ut tallskivene, men dette ser du da du har det foran deg. Så må du bare ta de to små ringene igjennom det store hullet og presse de på plass, og så må du knipe den store ringen litt sammen slik du får den igjennom hullet, og så gjør du det samme her, og skrur det sammen igjen. Siter 90' Mercedes-Benz 300TDT S124 - Go'vogna 91' Ford Sierra 2.0CL 02' Suzuki RM 125 85' Honda CR 80 Høy - Til salgs! ANNONSE! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig73CamaroZ28 Skrevet Januar 24, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2011 Meget bra forklaring. Et lite tips til fra egen erfaring.. Litt avhengig av passformen til ringene, men når du omsider har fått de på plass og fått koblet alle ledninger på plass i bilen igjen, før du dytter huset inn på plass ta og prøv med tenningen på og se at alle instrumentnålene løper fritt uten å ta borti ringene.. Det kan være plagsomt mye ekstra arbeid å må lirke ut instrumentkassa på nytt bare fordi tanknåla stopper på halv tank, eller turtelleren kun går halvveis opp. Sjansen for å sette stygge merker rundt instrumenthuset øker for hver gang du må ut med huset, og til slutt sitter du der med et herpa dashbord.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ferrarifxx Skrevet Januar 24, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2011 Takk for to gode svar! men dette med og bytte speedometer wire? hvordan er dette- vanskelig? Siter 88' Mercedes Benz 300 TE S124 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Januar 25, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2011 Har ikke gjort det før, men vil tror det er bittelitt knot men greit. Mulig den er lur å tre innenfra. Sitter med en serratert muttr inne, og en 10mm skrue ute, og ett klammer langs kassa. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ferrarifxx Skrevet Januar 27, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2011 Takk for godt svar. Får wiren i mårra så da blir det montering. Siter 88' Mercedes Benz 300 TE S124 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ferrarifxx Skrevet Januar 30, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2011 Jobben er gjort brukte 3 timer på å bytte wiren, satt inn krom ringer, fikset kilometerstand og trippteller! Siter 88' Mercedes Benz 300 TE S124 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.