Gå til innhold

rekke6 bunnpanne! haster!!

Ranger emnet


DaButcher

Anbefalte innlegg

Originally posted by nissan s13

 

Den er ganske så massiv i aluminium, og ettertraktet av de som setter 5-syl i 2-7-900. + at den er svindyr hos Volvo.

 

den koster vel 3000 ny?

5 syl?? b6304 er 6syl! er du sikker på du har riktig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

For å ta det grunnleggende;hvis man skal montere en "vitmotor" som hovedsaklig sitter i framhjulsdrivne biler i en bil med bakhjulsdrift,er det ganske logisk at man må snu motorn 90".

i og med at bunnpanna er tilpasset en forhjulsdreven bil passer den veldig dårlig når det "plutselig" befinner seg en travers under motorn..Man må kanskje heve motorn tja,ca 10cm for å få den tverstillt med org bunnpanne..Løsningen er da å ta en bunnpanne ifra volvo 960(som mest trolig er eneste volvon med "vitmotor" og bakhjulsdrift) og korte ned til ønsket lengde (4 eller 5 syl. motor) Da passer plustelig den tildligere framhjulsdrevne motorn i en bakhjulsdriven bil.

Vidre kan man også bruke motorfester ifra 960 på de eldre 5 syl motorene(bare å borre og gjenge opp hulla+at man må slipe av ene festet da veivhusventilasjonsboksen tar i festet) Har for meg at de nyere 5 syl motorene ikke har disse festene støpt i blokka...

 

Akkurat derfor koster 960 bunnpanna noen kroner,pga at det finns mange som bygger 5`ere i sin bakhjulsdrivne biler..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by maxis

For å ta det grunnleggende;hvis man skal montere en "vitmotor" som hovedsaklig sitter i framhjulsdrivne biler i en bil med bakhjulsdrift,er det ganske logisk at man må snu motorn 90".

i og med at bunnpanna er tilpasset en forhjulsdreven bil passer den veldig dårlig når det "plutselig" befinner seg en travers under motorn..Man må kanskje heve motorn tja,ca 10cm for å få den tverstillt med org bunnpanne..Løsningen er da å ta en bunnpanne ifra volvo 960(som mest trolig er eneste volvon med "vitmotor" og bakhjulsdrift) og korte ned til ønsket lengde (4 eller 5 syl. motor) Da passer plustelig den tildligere framhjulsdrevne motorn i en bakhjulsdriven bil.

Vidre kan man også bruke motorfester ifra 960 på de eldre 5 syl motorene(bare å borre og gjenge opp hulla+at man må slipe av ene festet da veivhusventilasjonsboksen tar i festet) Har for meg at de nyere 5 syl motorene ikke har disse festene støpt i blokka...

 

Akkurat derfor koster 960 bunnpanna noen kroner,pga at det finns mange som bygger 5`ere i sin bakhjulsdrivne biler..

 

ok..

 

jeg har noen motorfester for å montere 850 motor i 940.

vet ikke om jeg skal prøve å modde de til å passe 240 eller om det er like greit å lage nye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Originally posted by maxis

For å ta det grunnleggende;hvis man skal montere en "vitmotor" som hovedsaklig sitter i framhjulsdrivne biler i en bil med bakhjulsdrift,er det ganske logisk at man må snu motorn 90".

i og med at bunnpanna er tilpasset en forhjulsdreven bil passer den veldig dårlig når det "plutselig" befinner seg en travers under motorn..Man må kanskje heve motorn tja,ca 10cm for å få den tverstillt med org bunnpanne..Løsningen er da å ta en bunnpanne ifra volvo 960(som mest trolig er eneste volvon med "vitmotor" og bakhjulsdrift) og korte ned til ønsket lengde (4 eller 5 syl. motor) Da passer plustelig den tildligere framhjulsdrevne motorn i en bakhjulsdriven bil.

Vidre kan man også bruke motorfester ifra 960 på de eldre 5 syl motorene(bare å borre og gjenge opp hulla+at man må slipe av ene festet da veivhusventilasjonsboksen tar i festet) Har for meg at de nyere 5 syl motorene ikke har disse festene støpt i blokka...

 

Akkurat derfor koster 960 bunnpanna noen kroner,pga at det finns mange som bygger 5`ere i sin bakhjulsdrivne biler..

 

maxis: kan du maile meg på olav-x@volvo-power.net eller ringe meg på 98 42 53 42?

 

må kjøpe bunnpannen nåå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Originally posted by maxis

For å ta det grunnleggende;hvis man skal montere en "vitmotor" som hovedsaklig sitter i framhjulsdrivne biler i en bil med bakhjulsdrift,er det ganske logisk at man må snu motorn 90".

i og med at bunnpanna er tilpasset en forhjulsdreven bil passer den veldig dårlig når det "plutselig" befinner seg en travers under motorn..Man må kanskje heve motorn tja,ca 10cm for å få den tverstillt med org bunnpanne..Løsningen er da å ta en bunnpanne ifra volvo 960(som mest trolig er eneste volvon med "vitmotor" og bakhjulsdrift) og korte ned til ønsket lengde (4 eller 5 syl. motor) Da passer plustelig den tildligere framhjulsdrevne motorn i en bakhjulsdriven bil.

Vidre kan man også bruke motorfester ifra 960 på de eldre 5 syl motorene(bare å borre og gjenge opp hulla+at man må slipe av ene festet da veivhusventilasjonsboksen tar i festet) Har for meg at de nyere 5 syl motorene ikke har disse festene støpt i blokka...

 

Akkurat derfor koster 960 bunnpanna noen kroner,pga at det finns mange som bygger 5`ere i sin bakhjulsdrivne biler..

 

Dette med at org motorfester bare kan skrus på gjelder 700 og 900 biler. Driver med dette i en 242 nå og der var det så absolut ikke bare å skru på ihvertfall.

Ser du meg i speilet så legg deg til siden så slipper jeg å gjøre så mye ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Originally posted by 2Fast4all

Har bygd meg ramme i motor-rommet nå og så bruker jeg 960 brakettene på motoren. Skal fikse noen bilder av konstruksjonen en dag.

 

jeg setter STOR pris på bilder/mål!!!!

evnt. hva skal du ha for å duplikere rammen for meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by DaButcher

 

jeg setter STOR pris på bilder/mål!!!!

evnt. hva skal du ha for å duplikere rammen for meg?

 

Det er en enkel kostruksjon, mål kan jeg ikke gi da jeg har bygd og tilpasset etterhvert.

40mm firkant-rør med feste ned på traversen og frem på traversen fremme.

Ser du meg i speilet så legg deg til siden så slipper jeg å gjøre så mye ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 2Fast4all

 

Det er en enkel kostruksjon, mål kan jeg ikke gi da jeg har bygd og tilpasset etterhvert.

40mm firkant-rør med feste ned på traversen og frem på traversen fremme.

 

dette er vel bedre løsning enn å bare mekke noen motorfester formet som en L ?

 

stiver vel av karrosseri?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår