k9v Skrevet Februar 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2004 Hva er dette? Det er et bilde fra motorommet mitt, 96. Volvo 940 LTT. Jeg har ikke peiling på hva det er.. kanskje noen her som vet? Ser litt hjemmelaget ut syns jeg. Siter 04 BMW 320Cd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JokkVahl Skrevet Februar 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2004 Er nesten garantert hjemmelaget, *hinter til stripsen* Ser ut som det er en oljeledning som er koblet til oljeledningen til turboen. Og på tuppen av ledningen er det manuell bryter til å skru av og på oljen. Hvorfor den i det hele tatt ligger der stripset fast, er jeg utviten om. Kan hende jeg tar feil, var et litt diffust bilde og jeg er ganske trøtt (får skylde på det) Siter - 1980 RX-7 zoooooooom, br br br *bang* !! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merscha Skrevet Februar 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2004 Originally posted by k9v Hva er dette? [Det er et bilde fra motorommet mitt, 96. Volvo 940 LTT. Jeg har ikke peiling på hva det er.. kanskje noen her som vet? Ser litt hjemmelaget ut syns jeg. Det kan se ut som en jalla-mekk bleed-valve kanskje..... For å jukse til høyere ladetrykk... Siter '85 Audi 80 Quattro '76 VW T2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
k9v Skrevet Februar 23, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2004 Originally posted by merscha Det kan se ut som en jalla-mekk bleed-valve kanskje..... For å jukse til høyere ladetrykk... Kjennes ikke slik ut hvertfall :rolleyes: Siter 04 BMW 320Cd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hah Skrevet Februar 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2004 ser ut som nettopp det.. hjemmemekk :) ser det på T-stykket som sitter i slangen den kommer fra.. ser ut som det er et hjul eller noe til og skru på på den? (hint, fokuser på det du skal ta bilde av ;) ) her kan du slaske til deg litt ekstra ladetrykk.. hvis du er i det eksprimentelle hjørnet, pass på blandingsforhold og tenning, lykke til.. hvis jeg har rett da, selvfølgelig, klokka er fem over to, så jeg er verdensmester nu Hvis du tror det bor en nisse i motorommet ditt som koser seg med å banke på motoren din med hammer, så er det tenningsbank, da har du skrudd for langt hint, hvis du skal leke med instillinger, merk hvor de SKAL stå, slik at du kan sette de tilbake hvis du finner ut at du driter deg ut ikke ta denne posten alt for seriøst, men det er noe fakta her er ikke helt 100% se.. et par uker i finnmark gjør noe med hodet ditt ;) Siter brom brom, broooom, wah-tish, brooom. eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gran Turismo 3 Skrevet Februar 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2004 det der skal jeg nesten garantere at er en by-pass ventil.. hvis det er det skal den sitte med en slange til insuget og en til wastegaten... har bilde på pcen.. så jeg får ikke lagt det ut.. brukes til å regulere ladetrykket Siter 88 Ford Sierra Rs Cosworth 2wd 75 Ford Escort MK2 RS2000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merscha Skrevet Februar 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2004 Originally posted by k9v Kjennes ikke slik ut hvertfall :rolleyes: Vet ikke hvordan styringsenheten på Volvo reagerer på økt turbotrykk, men veldig ofte så ligger det også en begrensning der. Koble til en trykkmåler og sjekk om det er noen forskjell, men som nevnt - vær varsom i forhold til varmegang ved for lite bensin !!! Siter '85 Audi 80 Quattro '76 VW T2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
k9v Skrevet Februar 25, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2004 Originally posted by merscha Vet ikke hvordan styringsenheten på Volvo reagerer på økt turbotrykk, men veldig ofte så ligger det også en begrensning der. Koble til en trykkmåler og sjekk om det er noen forskjell, men som nevnt - vær varsom i forhold til varmegang ved for lite bensin !!! Slik jeg har forstått det kjører FTT (full trykksturbo) utgaven på 0,55 og LTT (lavtrykk) på 0,2. LTT og FTT motorene (b230fk - b230ft) er 100% identiske bortsett fra wastegateklokken (dette har jeg dobbelsjekka med Volvo). Skrur du opp mer enn 0,55 så kobler en trykksperre inn og bilen begynner å "fuske". For å få mer trykk må du bruke en chip som fjerner trykksperren. Siter 04 BMW 320Cd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.