Pere89 Skrevet Januar 24, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2011 Hei, har en Astro Awd som har vært en ekte sliter men i det siste begynt og gitt opp. Problemet er at ved gjevn fart/gass kommer det en viss lugging/fusking. Merker ingenting ved gass pådrag utenom at motor har mistet mye effekt. Har hatt bilen inne på merkeverksted for feil en del ganger men ingen feil funnet. En meget merklig ting som skjer er at ingen motorlampe lyser, men plutselig går motor som normalt og da kommer service/motorlampe :S Så blir motorlampe borte igjen og feilen er tilbake.. hehe Motor har gått rundt 210k km, bilen er 1994 model. Noen som har greie på denne motoren eller er chevy mekaniker og har en fornuftig forklaring til meg? :P Nylig skiftet av deler: Bensinpumpe, bensinfilter, tennplugger, fordeler, coil, pluggledninger, luftfilter, motorstyring(1år siden) og diverse slitedeler som ikke har noen sammenheng med feil.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Januar 24, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2011 Sjekket den sonden i eksosanlegget? Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pere89 Skrevet Januar 25, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2011 Sjekket den sonden i eksosanlegget? Burde ikke motorlampa lyst visst lambdasonden var defekt? Veit ikke hvordan motorstyring/feil indikasjon virker på chevy jeg men.. Hørt noe om at motorstyringa kan være defekt så den resetter seg med gjevne mellomrom og gir lugging føles ikke ut som sånn lugging heller.. Mere tenningsfeil lugging men alt er jo så og si skiftet.. :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chavyastro Skrevet Juli 19, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2011 Hei, har du funnet ut av feilen? Har det samme problemet på min. Har ikke peiling på kva det kan være =( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trøndern Skrevet Oktober 20, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2011 Hei, det som kan være feil er feil type plugger. Prøv shampion. Vist det ikke er noe forskjell så lønner det seg å skru av dysehuset og demontere alt som er på den ink dysene. Kan være mye skitt der. Skaff nye pakninger først. Astroen min ble bra etterpå når jeg gjorde det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg