240Rallye Skrevet Mars 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2004 Hvis det mangler noen vacuum slanger kan det være grunnen til at den går sånn. Ene vacuum slangen hos meg hoppa av å da smalt det noe fælt. Motoren tikker på en måte når du trår på gassen å den bare skyter å er ugrei... Siter Volvo S60 2.0l Turbo Volvo 940 GL Volvo 240 GLT Volvo 242 Turbo x Volvo 850 T5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mars 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2004 Originally posted by 240Rallye Hvis det mangler noen vacuum slanger kan det være grunnen til at den går sånn. Ene vacuum slangen hos meg hoppa av å da smalt det noe fælt. Motoren tikker på en måte når du trår på gassen å den bare skyter å er ugrei... ja, jeg tror jeg sa dette på begynnelsen av thread.. Men saken er den at han har jevn tomgang, men får ujevnt når han kommer opp i 4000rpm(?). når vakuum har lekkasje, pleier bilen å nesten daue på tomgang. men det kan jo være flere faktorer inni bildet her da. han har jo byttet plugger, etc. så har han byttet sikringen til pumpen nå, men jeg vet ikke om han har målt bensintrykket enda. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Estrewes Skrevet Mars 1, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2004 Hei igjen ja alle sammen. Takker for at folk bryr seg og kommer med forslag. Det kan hende det er som dere sier med vacumslangene. Motoren starter fint og går som den skal når du kjører den rolig å fint. Men vist du gir på lugger og hoster og harker den og går rææva. Jeg er litt redd for at toppen min er gåen nå siden bilen blei aaaallllt for varm da den ene frostpluggen spratt ut. Noen som har en 531 topp eller lignende som er i strøken stand og ikke allt for dyr? Hvordan topper passer direkte på B21ET motorn? Dette har jeg gjort: - Nye plugger (bosch) - Nye plugg ledninger - Nytt bensinfilter den ene sikringen på hovedbensinpumpa var nesten gått over så jeg har bytta sikringen. Mvh Emil Siter Volvo - Mercedes - Audi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tnrfd Skrevet Mars 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2004 bruker den kjøleveske? bobler det i ekspansjonstanken når motoren går? bruker den olje/ evt øker oljenivået og oljen blir lys, ryker den veldig hvitt? hvis toppen hadde blitt skev så ryker jo topp pakningen. Så vidt jeg vet så passer alle volvo 8v topper untatt 681 (tror det er det den heter. Sitter ivhertfall på B2xxK motorene) på en B21ET. Siter - Honda CB750K 1977mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
parelius Skrevet Mars 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2004 Nå vet jeg ikke åssen det vakum oppsettet ditt ser ut, men hadde en Cosworth for en stund tilbake, og der hadde en vakum slange detti av og da gikk den greit på tomgang, men ved gasspådrag smalt det no inni hæ..... Siter -Volvo 240 AT -Golf II 84 mod. (Til salgs) -Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing) x Mazda 626 1.8i 91 mod. x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sundinracing Skrevet Mars 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2004 blir bilen varm også??? Holder en knapp på den jævla Kjet styreenheten som sitter sammen med luftfilterboksen.. bilen min kokte, poffet som din, byttet bensinpumpe, like jævlig... Mager blanding var feilen kjet`n var bare og kaste. Kjøpe haltech F9 brukt-----> vidundermiddel!!! Siter 1983 Audi 80Q "rolling on drag radial`s" 2010 Audi A3 ZR 50 SK Med MALOSSI 11 illsinte BHP LOL (Stjålet av NARKOMANE DRITTUNGER!!) Den Sorte Panther.. rødvannsxpressen (200cc atv sjingsjong fabrikat) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Mars 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2004 Kast "krigs"-jetronicen på dynga og monter allt annet! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Estrewes Skrevet Mars 1, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2004 Det bobler som f*** av ekspansjonstanken når motoren blir varm ja, ellers er den helt fin. Om røyken er spesielt hvit er jeg ikke sikker på. Driftstempraturen på motoren er fin og ligger jevnt og normalt. Olja er det normal farge på og ligger jevnt på peilepinnen. Siter Volvo - Mercedes - Audi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Estrewes Skrevet Mars 1, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2004 Er det forresten vansklig og montere en datasprut eller hva det Haltech greiene er? Siter Volvo - Mercedes - Audi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Mars 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2004 Originally posted by Estrewes Er det forresten vansklig og montere en datasprut eller hva det Haltech greiene er? vanskelig:nei noe jobb:ja koster penger:ja Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tnrfd Skrevet Mars 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2004 Originally posted by Estrewes Det bobler som f*** av ekspansjonstanken når motoren blir varm ja, ellers er den helt fin. Om røyken er spesielt hvit er jeg ikke sikker på. Driftstempraturen på motoren er fin og ligger jevnt og normalt. Olja er det normal farge på og ligger jevnt på peilepinnen. Bobling i ekspansjonstanken er vel ett ganske sikkert tegn på gåen topp pakning? Siter - Honda CB750K 1977mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Estrewes Skrevet Mars 2, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2004 Ja det er vel det. Men det er så rart når motoren går bobler det ikke, men når jeg stopper motoren begynner det og surkle forrand til venstre på toppen (forutsett at du sitter i bilen) i mellom blokka og toppen. Men når jeg starter den går det vekk igjen, og det skjer bare når motoren er driftsvarm. Skal ta bilder i dag hvis noen er intressert i å se bilen. Siter Volvo - Mercedes - Audi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kai_willy Skrevet Mars 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2004 Trenger ikke skifte merke...bare ikke kjøp gamle turbobiler, de er som regel ihjelkjørt. Det er min erfaring Siter x 1986 Chevrolet Camaro SC (solgt) 1988 Volvo 740 GL 2.3 1988 Volvo 240 GLE 2.3 1980 Tempo Corvette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Estrewes Skrevet Mars 2, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2004 Hehe, det kan hende. Tror denne skal være rimlig grei egentlig, håper jeg bare får ordna dette problemet. Har forresten hatt den oppe på bukk og den er rimlig rustfri det er heldigvis det jeg kjøpte den for. ;) Siter Volvo - Mercedes - Audi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kai_willy Skrevet Mars 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2004 Det er jo en stor fordel da! rust er liksom drepen for biler, hvis du ikke er veldig glad i å pusse/slipe, sveise, lakke osv osv da:D Siter x 1986 Chevrolet Camaro SC (solgt) 1988 Volvo 740 GL 2.3 1988 Volvo 240 GLE 2.3 1980 Tempo Corvette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.