Gå til innhold

HUFF for noe drit!

Ranger emnet


Estrewes

Anbefalte innlegg

hallois...

 

jeg jobber med volvo hver dag har hatt litt små problemer selv men jeg har noen tips til der:

 

-styreenheten kan være skadet.

-forgasseren kan vere tett på en eller annen måte siden den virker når du har choken på, eller gass-spjellen for den del.

-men det kan være tett eller noe drit tanken prøvd kondes fjærner i tanken?

-men tilbake til forgasseren jeg ser at de andre sier det er tenningen men det tror ikke jeg.

-det ligger i bensintilførselen / blandingen mellom luft og bensin i det hele tatt.... ;)

 

lykke til håper det hjelper deg litt på vei...

2FAST

2FØRTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 84
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Estrewes

Jeg kan jo prøve å justere tenninga ja, men det er vel ikke noen stift på denne siden det er elektronisk tenning.

 

 

 

Det er en skrue du løsner bak fordeleren, og så vrir du hele fordeleren.

Den kan sitt litt fast, men prøv deg litt fram hvis du ikke har tennings pistol.

-Volvo 240 AT

-Golf II 84 mod. (Til salgs)

-Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing)

x Mazda 626 1.8i 91 mod.

x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg veit hvordan jeg justerer tenninga, men det er vel ikke stift på elektronisk tenning, en induktiv giver tror jeg det er.

 

Jeg kan prøve det med sikringene i dag.

 

Det er ikke forgasser på denne motoren cossiekiller, men det er jo kjekt å vite til seinere eller til noen andre med forgassermotor og dette problemet.

Volvo - Mercedes - Audi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke funnet feilen nei desverre. Det var en veldig dårlig sikring på main fuel pump (nesten avbrendt) men hjalp lite når jeg bytta den.

Skal prøve å få læreren min til å hjelpe meg med å finne feilen (går på billinja) Sier i fra om jeg finner feilen, kom gjærne med flere forslag.

Volvo - Mercedes - Audi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og den passer rett på uten noen modifikasjoner?

 

Hva er det som er org på B21Et? Er det støpt inn et nummer på toppen som sier hvilken topp det er?

 

Hvorfor er 531 toppen så mye bedre enn for eksempel 405? Er den mer holdbar og tåler mer varme for eksempel, eller er det bare effekt det går på?

Volvo - Mercedes - Audi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår