cossikiller Skrevet Februar 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2004 hallois... jeg jobber med volvo hver dag har hatt litt små problemer selv men jeg har noen tips til der: -styreenheten kan være skadet. -forgasseren kan vere tett på en eller annen måte siden den virker når du har choken på, eller gass-spjellen for den del. -men det kan være tett eller noe drit tanken prøvd kondes fjærner i tanken? -men tilbake til forgasseren jeg ser at de andre sier det er tenningen men det tror ikke jeg. -det ligger i bensintilførselen / blandingen mellom luft og bensin i det hele tatt.... ;) lykke til håper det hjelper deg litt på vei... Siter 2FAST 2FØRTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
parelius Skrevet Februar 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2004 Originally posted by Estrewes Jeg kan jo prøve å justere tenninga ja, men det er vel ikke noen stift på denne siden det er elektronisk tenning. Det er en skrue du løsner bak fordeleren, og så vrir du hele fordeleren. Den kan sitt litt fast, men prøv deg litt fram hvis du ikke har tennings pistol. Siter -Volvo 240 AT -Golf II 84 mod. (Til salgs) -Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing) x Mazda 626 1.8i 91 mod. x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Estrewes Skrevet Februar 26, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2004 Ja, jeg veit hvordan jeg justerer tenninga, men det er vel ikke stift på elektronisk tenning, en induktiv giver tror jeg det er. Jeg kan prøve det med sikringene i dag. Det er ikke forgasser på denne motoren cossiekiller, men det er jo kjekt å vite til seinere eller til noen andre med forgassermotor og dette problemet. Siter Volvo - Mercedes - Audi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Estrewes Skrevet Februar 26, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2004 Jeg har snakka med han jeg kjøpte den av og han sa det kom gradvis. Siter Volvo - Mercedes - Audi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
parelius Skrevet Februar 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2004 Har du sjekket pluggledninger, rotor, fordelerlokk og plugger ennå da? Siter -Volvo 240 AT -Golf II 84 mod. (Til salgs) -Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing) x Mazda 626 1.8i 91 mod. x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Estrewes Skrevet Februar 26, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2004 Plugger og pluggledninger er nytt, og rotor og fordeler er bra. Siter Volvo - Mercedes - Audi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Februar 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2004 hmm.. du bør få sjekket pumpene :-) tviler på det er konedns, siden han sa det kom gradvis. kan være pumper eller dårlig kontakt på sikringene. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
parelius Skrevet Februar 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2004 Hvis du får fikset det, fortell hva som hvar feilen da :) Siter -Volvo 240 AT -Golf II 84 mod. (Til salgs) -Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing) x Mazda 626 1.8i 91 mod. x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Estrewes Skrevet Februar 28, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2004 Har ikke funnet feilen nei desverre. Det var en veldig dårlig sikring på main fuel pump (nesten avbrendt) men hjalp lite når jeg bytta den. Skal prøve å få læreren min til å hjelpe meg med å finne feilen (går på billinja) Sier i fra om jeg finner feilen, kom gjærne med flere forslag. Siter Volvo - Mercedes - Audi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Estrewes Skrevet Februar 28, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2004 Hei igjen, jeg tror kanskje toppen min er gått (vridd seg) eller toppakninga. Hvilken topper er det som passer rett på B21ET blokka? Uten noen modifisering. Passer 531 for eksempel? Hva er det jeg burde satse på hvis jeg skal ha ny topp.? Siter Volvo - Mercedes - Audi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
parelius Skrevet Februar 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2004 530, 531 etc Siter -Volvo 240 AT -Golf II 84 mod. (Til salgs) -Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing) x Mazda 626 1.8i 91 mod. x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
parelius Skrevet Februar 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2004 531 er jo best.... Siter -Volvo 240 AT -Golf II 84 mod. (Til salgs) -Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing) x Mazda 626 1.8i 91 mod. x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Estrewes Skrevet Februar 28, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2004 Og den passer rett på uten noen modifikasjoner? Hva er det som er org på B21Et? Er det støpt inn et nummer på toppen som sier hvilken topp det er? Hvorfor er 531 toppen så mye bedre enn for eksempel 405? Er den mer holdbar og tåler mer varme for eksempel, eller er det bare effekt det går på? Siter Volvo - Mercedes - Audi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tnrfd Skrevet Februar 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2004 Sitter vel en 398 topp på B21ET. Skal stå på eksos siden av toppen hvordan type det er. 531 toppen holder til en god del mere hester enn f.eks 530 og 398 toopen fordi den har mere effektivt designede kanaler osv. Siter - Honda CB750K 1977mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Estrewes Skrevet Februar 28, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2004 ja jeg tror det er 398 Siter Volvo - Mercedes - Audi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.