Estrewes Skrevet Mars 2, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2004 Ja jeg hater rust over det meste. Min er rimlig fri for rust. Den har vært rustsveisa da :( så du finner jo alltids en brun flekk hvis du leiter lenge, men noe gravrust eller marie kjeks trur jeg ikke det er stort av på bilen. Men jeg vil gjærne ha den til å gå som den skal nå da :) Siter Volvo - Mercedes - Audi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Estrewes Skrevet Mars 2, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2004 Hvordan er det forresten man gjør vist man skal sette på en 531 topp på B21ET, du har jo ikke hullene til dysene på den mekaniske innspruten. Og du har fordeleren i bakant av toppen altså inn mot torpedoveggen. Hva må jeg da gjøre vist jeg får tak i en 531 topp for å få den til å passe på motoren jeg har nÅ? Mvh EMil Siter Volvo - Mercedes - Audi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tnrfd Skrevet Mars 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2004 Noen 531 topper fra f.eks en B23E har vel hull til dysene i selve toppen, hvis ikke kan du jo bare få tak i en ny innsugsmanifoil med hull i. Fordeler montert på toppen er det ikke plass til på 240 så de ble aldri levert med det. Er bare 740 og 940 som har det. Siter - Honda CB750K 1977mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
parelius Skrevet Mars 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2004 Man får kjøpt en plugg man setter inn der fordeleren sitter på toppen. Tror Volvo har denne. Siter -Volvo 240 AT -Golf II 84 mod. (Til salgs) -Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing) x Mazda 626 1.8i 91 mod. x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Estrewes Skrevet Mars 2, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2004 Men det er ikke en annen kam på disse med fordeleren hengende bak da? En som er lengere for å kunne nå lenger bakover og dermed ut i fordeleren? Det er rett og slett bare å skru av fordeleren og proppe igjen hullet? Skjønner ikke helt hva man gjør med dysene og det der. Det letteste hadde vært og hatt en topp som passa rett på smokk uten noe modifisering. Noen som har satt på 531 topp på B21ET forresten? Siter Volvo - Mercedes - Audi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Estrewes Skrevet Mars 2, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2004 Bilder av bilen: Siter Volvo - Mercedes - Audi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mars 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2004 Originally posted by Estrewes Bilder av bilen: fet kjerre :) du må bare: * senke (45mm senkesett (senker 50mm)) * ha spacere på * kjøpe luftinntak-deksel da blir det bra saker :) Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
parelius Skrevet Mars 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2004 Originally posted by Estrewes Men det er ikke en annen kam på disse med fordeleren hengende bak da? En som er lengere for å kunne nå lenger bakover og dermed ut i fordeleren? Det er rett og slett bare å skru av fordeleren og proppe igjen hullet? Det går en aksel fra fordeleren inn i toppen. Kjøp den pluggen og napp ut fordeleren. Du kan bruke et innsug fra f.eks 940..... Siter -Volvo 240 AT -Golf II 84 mod. (Til salgs) -Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing) x Mazda 626 1.8i 91 mod. x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sundinracing Skrevet Mars 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2004 Fin bil, var det ikke den som sto til 35000 i autodb??? Tenkte litt på den, men når jeg så at det var k-jet i den fløy den bort fra mine tanker :) Siter 1983 Audi 80Q "rolling on drag radial`s" 2010 Audi A3 ZR 50 SK Med MALOSSI 11 illsinte BHP LOL (Stjålet av NARKOMANE DRITTUNGER!!) Den Sorte Panther.. rødvannsxpressen (200cc atv sjingsjong fabrikat) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Mars 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2004 Originally posted by tnrfd Noen 531 topper fra f.eks en B23E har vel hull til dysene i selve toppen, hvis ikke kan du jo bare få tak i en ny innsugsmanifoil med hull i. Fordeler montert på toppen er det ikke plass til på 240 så de ble aldri levert med det. Er bare 740 og 940 som har det. 531 satt aldrig på noen b23e..Du mener vel 405..Hullet bakpå toppen til fordelern er bare å plugge med en originalplugg. 531 satt i 230et,fb og fx(noe usikker på fx) Forresten så finnes jo 405 uten dysehull også,satt på b23et. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Mars 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2004 Originally posted by parelius Det går en aksel fra fordeleren inn i toppen. Kjøp den pluggen og napp ut fordeleren. Du kan bruke et innsug fra f.eks 940..... om du så skal bruke et 940 innsug på k-jetronic blir det nok noe "special" for å få festet dysene da 940 innsuget er beregnet for elektonisk innsprut og ikke "krigs"-jetronic Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tnrfd Skrevet Mars 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2004 405 var det vel jeg tenkte på. Er det den toppen som er "forgjengeren" til 531? En 405 er vel en bedre topp en f.eks 530? Originally posted by maxis 531 satt aldrig på noen b23e..Du mener vel 405..Hullet bakpå toppen til fordelern er bare å plugge med en originalplugg. 531 satt i 230et,fb og fx(noe usikker på fx) Forresten så finnes jo 405 uten dysehull også,satt på b23et. Siter - Honda CB750K 1977mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Mars 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2004 Originally posted by tnrfd 405 var det vel jeg tenkte på. Er det den toppen som er "forgjengeren" til 531? En 405 er vel en bedre topp en f.eks 530? ja,405 er "forgjengeren" til 531..en 405 er en mye bedre topp en en 530 ja... sats på en 405 med feks k-kam om du skal ha det på en b21et. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
parelius Skrevet Mars 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2004 Originally posted by maxis ja,405 er "forgjengeren" til 531..en 405 er en mye bedre topp en en 530 ja... sats på en 405 med feks k-kam om du skal ha det på en b21et. Kan du fortelle hva 405, 531 og 530 toppene er gode for i hk?? Kansje litt off topic, men syntes ikke det er nødvendig og starte en ny tråd for dette :D Siter -Volvo 240 AT -Golf II 84 mod. (Til salgs) -Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing) x Mazda 626 1.8i 91 mod. x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Estrewes Skrevet Mars 3, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2004 Hei igjen. Her var det mange som hadde svart ja. Sundinracing: Ja det er den til 35 000 i auto db, men pruta den til 22 000 ;) Hva er det som er så forskjellig på toppene, er det effekten dere tenker på eller kvalitet/holdbarhet? DaButcher: Hva mener du med luftinntakdeksel? Jeg har fortsatt ikke helt skjønnt hvordan jeg skal feste dysene hvis jeg bytter til 531 eller 405? Går det foreksempel ann at jeg borrer hull i det innsuget jeg har nå og fester dysene der? Eller blir det helt feil? Jeg skjønner at dere ikke er serlig begeistra for K jetronic men hva må jeg gjøre for å bytte innsprut til foreksempel B230ET innsprutet hvis det går ann da? Og et siste spørsmål til slutt, har en svart volvo 244 også med B230K motor så det var 531 topp på den, men den passer vel ikke den da siden det er ekspansjonskammer i stemplene på den motoren? Mvh Emil Siter Volvo - Mercedes - Audi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.