Gå til innhold

HUFF for noe drit!

Ranger emnet


Estrewes

Anbefalte innlegg

tja,405 og 531 er vel ca i samme klasse...

På din b230k sitter det en 631 topp og ikke 531(originalt i alle fall,skrap av noe dritt kanskje?)

og om du skaffer en 405 ifra en gammel glt,så er det jo bare å montere den rett på,godt mulig sitter den en k-kam i den også..

Slenger du på en 631 på din et,så kommer du til å få alltfor høy komp+ at du kræsjer ventiler. Stemplene på b230k har utfreste uttak(ca 3mm dype) for å få nok klaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 84
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg anbefaler heller ikke det å montere innsprut ifra en b230et(motronic),det er et "dårlig" system om du skal trimme+at de har en luftmengdemåler som er av "klafftypen"som blir slitt,dårlig kontakt innvendig+++nei æsj...

 

skal du kjøre med et "volvosprut" bør du heller montere lh2,4 system.sitter i 740/940/960 turbo ifra ca 1990..

dette er et mye bedre og mer nøyaktig sprut.

Dette sprutet har luftmassemåler istedet for luftmengdemåler og har innbygd feilsøkings-diagnoseuttak.En stor fordel er at det finnes å få kjøpt chipp`er så du kan kjøre med større dyser,16v topp osv...Helst bør du ha elektronisk speedometer på din bil da hjernen skal ha signal ifra det..

skaff ledningsnett ifra en volvo 240 ca 90-(b230f)+hjerner+dyser+div ifra en så ny 940 som mulig+div

koble inn formotstand til dysene i 240 nettet+dra ut ledningene til lmm og vips så har du et "turbo"ledningsnett.

skal du ha det på en b21blokk må du borre og gjenge bak på blokka for å få montert følern til svinghjulet.(du må bytte svinghjul) noe arbeid er det,men for å slippe k-jetronicen er det vel en smal sak...

 

Kjøp iallfall ikke lh2,2..lh2,4 er luksus i forhold...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takker for alle svar her. Hvordan bensin bruker dere på bilen? Det står at en B21ET skal ha 98 oktan men skal den ha bly eller blyfri? Veit om fler som kjører med 95 blyfri på denne motoren går det greit da?

 

Og når jeg gir på med bilen og den begynner å fuske så begynner det og ettertenne i potta og det smeller noe helt for jæklig. Sikker på at den får for lite da a? Sikker på at den ikke får for mye bensin?

 

Mvh Emil

Volvo - Mercedes - Audi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det siste jeg kan informere om at jeg merker er at:

 

Fuskinga begynner når jeg kommer over 2500 og motoren har motstand dvs ikke spinner. Hvis jeg spinner så merker jeg ikke så mye til fuskinga. I dag så så jeg over motoren og vacumsystemet der jeg fant en ting det var at det manglet en vacumslange på et t-stykke som førte fra en vacumslange som gikk til noe som hadde med innspruten å gjøre som lå under innsugsmanifoilen. Fiksa dette men ingen forskjell. Så var den en dårlig ledning på en av "følerne" eller hva det var som sitter oppå innsugsmanifoilen som var dårlig, bytta ut denne, ingen forskjell.

 

Så status er fortsatt at det fusker men han fusker når den har motstand dvs feste på hjulene. Går ganske fuskefritt under 2500rpm.

Volvo - Mercedes - Audi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Estrewes

Ok, takker for alle svar her. Hvordan bensin bruker dere på bilen? Det står at en B21ET skal ha 98 oktan men skal den ha bly eller blyfri? Veit om fler som kjører med 95 blyfri på denne motoren går det greit da?

 

Og når jeg gir på med bilen og den begynner å fuske så begynner det og ettertenne i potta og det smeller noe helt for jæklig. Sikker på at den får for lite da a? Sikker på at den ikke får for mye bensin?

 

Mvh Emil

 

vel, har du stillt tenningen din?

tror ikke det smeller om den får for mye bensin, men det kan vel smelle om du har for lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Trur kanskje det er en av bensinpumpene ja, siden jeg har en annen turbo også og når den har for lite bensin på tanken og pumpa suger litt luft i tilegg til bensin blir det den samme typen fusking som den bilen som ikke går sikklig. Hvor får man kjøpt og til hvilken pris får man et målemeter som måler bensintrykk til å ha inne i bilen? Evt bare et man kobler til for å sjekke.

Volvo - Mercedes - Audi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

har samme motoren sjøl eg me...den går fint avatill..men går godt heile tida då...men fjoska etter 4500 omdr...den fe sikkert førr lite bensin...har akkurat kjøpt bilen...då eg var sta å henta den på lom...so small de i eksos annlegge når eg slapp gassen....då var de slangen i frå innsuge til bremse kraft forrsterkeren som var rivna..sjekk den du..sellom de er lite sannsynli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår