maxis Skrevet Mars 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2004 tja,405 og 531 er vel ca i samme klasse... På din b230k sitter det en 631 topp og ikke 531(originalt i alle fall,skrap av noe dritt kanskje?) og om du skaffer en 405 ifra en gammel glt,så er det jo bare å montere den rett på,godt mulig sitter den en k-kam i den også.. Slenger du på en 631 på din et,så kommer du til å få alltfor høy komp+ at du kræsjer ventiler. Stemplene på b230k har utfreste uttak(ca 3mm dype) for å få nok klaring. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Mars 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2004 Jeg anbefaler heller ikke det å montere innsprut ifra en b230et(motronic),det er et "dårlig" system om du skal trimme+at de har en luftmengdemåler som er av "klafftypen"som blir slitt,dårlig kontakt innvendig+++nei æsj... skal du kjøre med et "volvosprut" bør du heller montere lh2,4 system.sitter i 740/940/960 turbo ifra ca 1990.. dette er et mye bedre og mer nøyaktig sprut. Dette sprutet har luftmassemåler istedet for luftmengdemåler og har innbygd feilsøkings-diagnoseuttak.En stor fordel er at det finnes å få kjøpt chipp`er så du kan kjøre med større dyser,16v topp osv...Helst bør du ha elektronisk speedometer på din bil da hjernen skal ha signal ifra det.. skaff ledningsnett ifra en volvo 240 ca 90-(b230f)+hjerner+dyser+div ifra en så ny 940 som mulig+div koble inn formotstand til dysene i 240 nettet+dra ut ledningene til lmm og vips så har du et "turbo"ledningsnett. skal du ha det på en b21blokk må du borre og gjenge bak på blokka for å få montert følern til svinghjulet.(du må bytte svinghjul) noe arbeid er det,men for å slippe k-jetronicen er det vel en smal sak... Kjøp iallfall ikke lh2,2..lh2,4 er luksus i forhold... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Estrewes Skrevet Mars 4, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2004 Ok, takker for alle svar her. Hvordan bensin bruker dere på bilen? Det står at en B21ET skal ha 98 oktan men skal den ha bly eller blyfri? Veit om fler som kjører med 95 blyfri på denne motoren går det greit da? Og når jeg gir på med bilen og den begynner å fuske så begynner det og ettertenne i potta og det smeller noe helt for jæklig. Sikker på at den får for lite da a? Sikker på at den ikke får for mye bensin? Mvh Emil Siter Volvo - Mercedes - Audi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kai_willy Skrevet Mars 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2004 Det går greit med blyfri, men gamle motorer som det liker å få litt bly, så den går bedre da. Bruk blyerstatning i bensina, så blir det bra:D Siter x 1986 Chevrolet Camaro SC (solgt) 1988 Volvo 740 GL 2.3 1988 Volvo 240 GLE 2.3 1980 Tempo Corvette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Estrewes Skrevet Mars 4, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2004 Er det noe jeg må? Veit at blyet smører men er det egentlig nødvendig må jeg ha det? Siter Volvo - Mercedes - Audi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jens Skrevet Mars 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2004 Jeg kjører på 95blyfri på k-motoren uten problemer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kai_willy Skrevet Mars 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2004 Du MÅÅÅ ikke ha det, men hvis du vil være litt snill med motoren din så kjører du på bly. Men det er absoultt ingenting du må nei.. Motoren din bryter ikke sammen liksom. :D Siter x 1986 Chevrolet Camaro SC (solgt) 1988 Volvo 740 GL 2.3 1988 Volvo 240 GLE 2.3 1980 Tempo Corvette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Estrewes Skrevet Mars 4, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2004 Hehe, det var bra. Men det du sier nå er at det lønner seg med blybensin hvis du kjører gris? ;) Siter Volvo - Mercedes - Audi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoMan Skrevet Mars 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2004 Min volvo med forgasser må stoppes ved kvele den vist den får 95. Så jeg kjøre den på 98 blyfri... Siter Volvo 945 GLTD 1991 Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt) Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt) (x) Opel Record 2.0S 1984 (x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kai_willy Skrevet Mars 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2004 Motoren din holder lengre og går bedre ved bruk av bly. Så jeg anbefaler det, men det er absolutt inget problem om du kjører blyfritt;) Siter x 1986 Chevrolet Camaro SC (solgt) 1988 Volvo 740 GL 2.3 1988 Volvo 240 GLE 2.3 1980 Tempo Corvette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Estrewes Skrevet Mars 7, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2004 Det siste jeg kan informere om at jeg merker er at: Fuskinga begynner når jeg kommer over 2500 og motoren har motstand dvs ikke spinner. Hvis jeg spinner så merker jeg ikke så mye til fuskinga. I dag så så jeg over motoren og vacumsystemet der jeg fant en ting det var at det manglet en vacumslange på et t-stykke som førte fra en vacumslange som gikk til noe som hadde med innspruten å gjøre som lå under innsugsmanifoilen. Fiksa dette men ingen forskjell. Så var den en dårlig ledning på en av "følerne" eller hva det var som sitter oppå innsugsmanifoilen som var dårlig, bytta ut denne, ingen forskjell. Så status er fortsatt at det fusker men han fusker når den har motstand dvs feste på hjulene. Går ganske fuskefritt under 2500rpm. Siter Volvo - Mercedes - Audi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mars 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2004 Originally posted by Estrewes Ok, takker for alle svar her. Hvordan bensin bruker dere på bilen? Det står at en B21ET skal ha 98 oktan men skal den ha bly eller blyfri? Veit om fler som kjører med 95 blyfri på denne motoren går det greit da? Og når jeg gir på med bilen og den begynner å fuske så begynner det og ettertenne i potta og det smeller noe helt for jæklig. Sikker på at den får for lite da a? Sikker på at den ikke får for mye bensin? Mvh Emil vel, har du stillt tenningen din? tror ikke det smeller om den får for mye bensin, men det kan vel smelle om du har for lite. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Estrewes Skrevet Mars 7, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2004 Hei! Syns det virker rart at det ikke smeller når du gir den for mye besin men for lite. Siden det da burde ettertenne i potta. Men det burde ikke være noe bensin som ettertenner i potta om den får for lite. Siter Volvo - Mercedes - Audi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Estrewes Skrevet April 4, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 4, 2004 Trur kanskje det er en av bensinpumpene ja, siden jeg har en annen turbo også og når den har for lite bensin på tanken og pumpa suger litt luft i tilegg til bensin blir det den samme typen fusking som den bilen som ikke går sikklig. Hvor får man kjøpt og til hvilken pris får man et målemeter som måler bensintrykk til å ha inne i bilen? Evt bare et man kobler til for å sjekke. Siter Volvo - Mercedes - Audi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo242turbo Skrevet Desember 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2005 har samme motoren sjøl eg me...den går fint avatill..men går godt heile tida då...men fjoska etter 4500 omdr...den fe sikkert førr lite bensin...har akkurat kjøpt bilen...då eg var sta å henta den på lom...so small de i eksos annlegge når eg slapp gassen....då var de slangen i frå innsuge til bremse kraft forrsterkeren som var rivna..sjekk den du..sellom de er lite sannsynli Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.