Gå til innhold

Enkelt program for å konstruere kasse med rett volum med hensyn til ytre faktorer?

Ranger emnet

B1dik2

Anbefalte innlegg

Hei.

Er ute etter et enkelt program for å regne ut riktig volum i forhold til vinkler mot setet og rett høyde/bredde/dybde etc.

Noen som vet om et slikt program? Skal konstruere en subkasse som passer rett mot baksetet i en stasjonsvogn, hvor det er først en vinkel opp fra det flate gulvet, som møter vinklingen på setet. Må i tilegg til å passe opp mot dette være riktig bredde før å akkurat fylle ut til hjulbuene.

Håper noen kan hjelpe meg med dette.

Mvh Bendik Øvsteng

89 Nissan Kingcab.

x: Subaru Justy, Ford Mondeo x2, Peugeot Partner, Bmw 328iA Touring M...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo ikkje vanskeligt å finne volumet på ei kasse.

Sia du skal lage ei brei kasse med skråvegg, so tenk på djubden på kassen.

Det skal være plass til magneten til høgtalerene inni kassen + nokre cm ekstra

Høgden må væra høgare enn elementa

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, må vel sette meg ned å tegne. Men har et håp om å få kassa så "grunn" som mulig, samtidig som den ikke går over trekket som er over bagasjerommet, og helst ikke dekker den plata som ligger i gulvet over reservehjul. Men blir nok vanskelig å innfri alle disse kravene, så må nok bli et eller annet kompromiss..

89 Nissan Kingcab.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, må vel sette meg ned å tegne. Men har et håp om å få kassa så "grunn" som mulig, samtidig som den ikke går over trekket som er over bagasjerommet, og helst ikke dekker den plata som ligger i gulvet over reservehjul. Men blir nok vanskelig å innfri alle disse kravene, så må nok bli et eller annet kompromiss..

Så du pm`en jeg sendte deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for å enkelt å finne gradene tar du bare en rett planke,lekt fra toppen så rett som mulig mål fra bunn til der du vil ha kassa sånn ca.mål fra topp og du har gradene.enklere blir det ikke.er ikke alltid du må innghå kompromisser.men hva slags elementer er det du har? og hvor mange? ;) mvh kim

Chrysler Stratus LE 98mod

Toyota Corolla 92mod

Ford Sierra is 85mod

Hyundai Excel 92(pony)(første gangs bil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for å enkelt å finne gradene tar du bare en rett planke,lekt fra toppen så rett som mulig mål fra bunn til der du vil ha kassa sånn ca.mål fra topp og du har gradene.enklere blir det ikke.er ikke alltid du må innghå kompromisser.men hva slags elementer er det du har? og hvor mange? ;) mvh kim

mulig det bare er jeg som er jævli trøtt, men dendær må du forklare litt nærmere, for jeg forsto den ikke nå ivertfall. Er snakk om 2 stk 12" Kicker l5 elementer.

89 Nissan Kingcab.

Lenke til kommentar
Del på andre sider