Gå til innhold

Mangler strøm til innslag starter - `99 E220 CDI

knopp

Anbefalte innlegg

Er dt noen flinke der ute som kan hjelpe meg med mitt problem..

Jeg kan vri nokkel rundt til alle lys osv tenner men nor jeg prover aa vri til starter modus skjer ingenting.. Klarer altsaa ikke aa faa starteren til aa gaa rundt. Har maalt strom til den lille kabelen paa starter og viser bare 0,02 naar man vrir nokkel rundt.. Saa her er det vel noe galt, skulle vel vist 12 v??

Kan trykke paa det lille releet opp i venstre hjorne(der alle releene/hjernene sitter)naar an har tatt vekk lokket(knekt dt av). ca 2 cm * 2cm. Da gaar starteren rundt

Tror ikke det kan vare startspereen, da skulle vel starter gaatt rundt men ikke strommen som skal til for aa starte? eller kan det vare noe som styrer startspereen?

Har noen der ute noen tips??

Jeg tror enten:

1) kode nokkel paa nytt

2) startspeeren

3) kabelbrudd?

4) tenningsmodul

setter stor pris paa hjelp..

Endret av knopp
å bokstav
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, du har tydeligvis funnet ett startrelè, jeg ville sjekket om dette fikk styrestrøm når du vrir om nøkkelen, gjør det det, så sjekk om minusen er der også, og evt. skift relèet, får det ikke styrestrøm så tror jeg kanskje sluttstykket på tenningslåsen er defekt, tror dette koster ca 8000,-(om jeg husker rett).

Startsperre skal kun låse innsprøytningshjernen, emn automatkassa kan kutte starterkretsen.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for svar..

Så du tror ikke at det er startsperren, selv om jeg har automat?? Har prøvd å bytte releet men ingenting skjedde da heller..

Har en ny type nøkkel, altså uten selvenøkkelen på, bare et hull.. Er det den klumpen på baksiden av dette hullet som er sluttstykke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det fort kan være startsperra i kassa, men er usikker på hvordan dette er koblet på biler med 722.6-kasse, ville tro dette gikk via girkasse-styreenheten og dette relèet.

Sluttstykket er den du putter "nøkkelen" inni, det sitter en helt vanlig tenningsbryter innenfor der. Bare noe infrarøde greier som avgjør om du får lov å vri rundt.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider