Gå til innhold

Skifte speedoring eller hele speedo? 91 modell

Ranger emnet

Volvo BM

Anbefalte innlegg

Har seg slik at jeg klarte å ødelegge bakakslinen min i fronten på en galant:P så nå har jeg skiftet bakakslingen. Dette er ein 91 modell, og tok akslingen fra en 93 modell.

Men når jeg skulle kjøre etter å satt alt på plass viste speedo rundt 180-190 ved en fart på rundt 40-50.

Er det greiest å skifte hele speedo fra 93 modellen eller speedo drevet i akslinen over?

Trodde vel egentli at en 91 og 93 skulle hatt same speedoring?, men er vel kansje skiftet aksling på 91 modellen en gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Har seg slik at jeg klarte å ødelegge bakakslinen min i fronten på en galant:P så nå har jeg skiftet bakakslingen. Dette er ein 91 modell, og tok akslingen fra en 93 modell.

Men når jeg skulle kjøre etter å satt alt på plass viste speedo rundt 180-190 ved en fart på rundt 40-50.

Er det greiest å skifte hele speedo fra 93 modellen eller speedo drevet i akslinen over?

Trodde vel egentli at en 91 og 93 skulle hatt same speedoring?, men er vel kansje skiftet aksling på 91 modellen en gang...

Noen som vet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok minst skruing å skifte dashclusteret. Jeg vet ikke hvor skillet går men du har nok en tonering med tolv vinduer og ditto speedo. Og med 48 på den nye går det i 4x overdrive. :D For å bytte tonering må du ut med både stikkaksler og diffcarriern. Kan se for meg at toneringen har presspasning og da kan det være fort gjort å ødelegge den i forsøket også.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skiftet over speedo fra 93 modellen for en liten stund sia, men er ikke helt i orden enda. Går opp og ned en liten stund, og så detter den ned på null og blir der til jeg starter på nytt igjen når bilen er kald... Har gått over ledningsnett, og det såg bra ut.

Men i og med at med speedo fra 91 går helt javnt og fint(selv om det får alt for fort) og speedo fra 93 hopper opp og ned, så virker det jo ut så 93 speedoet er gåent.

Tok det ut og såg over det, men såg ingen dårlige loddinger og det luktet ikke svidd heller. Noen som vet om ett 92-93 speedo jeg kunne prøvd om det virket?

Eller er det noen som har noen andre ideer? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider