Gå til innhold

Hvor sitter turtallsperra på BMW 535 1987

Ranger emnet

Hersker Hans

Anbefalte innlegg

Får plutselig ikke turtallet høyere enn 5000rpm på bimmern, rød zona er på 6250rpm, den drar like bra som den gjorde, Er turtallsperra lik på denne som den er på Audin min? en fjær på rotoren som kortslutter tenninga pga sentrifugalkreftene..

Det sitter jo en litt spesiell fordeler på denne motoren på høyre side forann på blokka, min første BMW (my first sony) dette her så jeg er litt grønn. Merka dette nettopp så jeg har ikke sett på fordeleren, tenkte jeg skulle ta en titt på den når jeg kommer hjem, finner sikkert ut noe da, men jeg bare la det ut her, i tilfelle noen hadde noen tips,

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svarene, på vei hjem fra jobb fungerte bilen normalt igjen, den sperrer på 6250 igjen, får nesten litt dårlig samvittighet sånn som jeg voldtar denne bilen, men på en annen side får jeg testa hva den er god for, håper den holder så jeg får drifta litt til sommer.

Er det mulig å justere ned turtallsperra til 6000 eller litt under 6k eller noe, så jeg hadde spart litt på motoren?.

Skal gå over tenningsanlegget, og bytte plugger ledninger og rotor og dill og dall, så det er bra hvertfall, har ikke rukket å fått gjort så mye, kjøpte bilen på Lørdag.

Så hadde jeg tenkt til å bytte olje i diff og kasse, og motor forøvrig, for å gi det en sjanse,

og montere en el vifte. lurer på om jeg skal fjerne den andre eller la den sitte sammen med el vifta. motoren har stabil temp, men jeg så den ble bitte litt varm når jeg tyna den lenge, så med litt hjelp går det nok bra.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider