Gå til innhold

2.3iSR til H22A Honda Accord 94 (motorbytte)


lonii

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har kjøpt meg en Honda Accord 1994 mod.

Toppen på motoren er sprukket, så kjøpte meg ny motor for å bytte. Så jeg fant meg en H22A motor for å sette i, pga har fått en oppfatning om at den orginalmotoren som er en 2.3iSR er en ganske sjelden motor her til lands, så kunne ikke finne en slik en.

Jeg snakket med huggern som jeg kjøpte motoren til, og han mente motoren skulle passe osv.

 

Men i ettertid viser det seg at noe ikke passer helt, og har søkt litt rundt(i ettertid) om denne typen motorbytte må det mye ombygging for å få det til.

 

Har satt i motoren og passer forsåvidt i, men er noe forskjell i ledningsnett og eksosmanifold. Det med eksosmanifolden er ikke akkurat det størte problemet, skal få lagen en ny flens så det passer rett på.

Men det med ledningsnettet er litt værre, jeg har brukt orginalledningsnettet, som er helt likt det som følger med motoren bortsett fra 2 plugger som ikke eksisterer på det gamle ledningsnettet. Som jeg tror har med vtec'en å gjøre.

 

Så lurer på om jeg får til dette, og evt er det mye ombygging til å få dette til. Tenker mest da på om motoren funker med det gamle ledningsnettet, i og med at vtecen ikke er plugget inn.

 

Og viss det ikke funker om det er mye ombygging til å få brukt det ledningsnettet som egentlig skal være på H22A motoren.

 

Om det er noen som har peil på dette, så del deres meninger om dette. Evt tips om hvordan jeg kan finne ut om dette faktisk er mulig.

 

lonii

Endret av lonii
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja skjønner. Du er jo godt i gang, så det er kanskje dumt å snu nå :D. Har du prøvd å starte motoren, eller har du ikke kommet så langt?

 

De to ledningene kan jo være mye rart, så det er ikke sikkert du trenger de. Jeg ville først og fremst funnet ut om motoren starter med det gamle ledningsnettet du allerede har, det er det letteste. Sjekk at alt av sensorer er likt; Hallsensor, bankesensor osv. Det er vel ikke startsperre på så gamle biler, så du slipper den biten ihvertfall.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke montert radiator og eksos, men prøvde å vri om tenninga. Gikk rundt og alt det der(prøvde ikke å starte). Har liksom ikke fått montert alt sammen, i og med at jeg studerer i Bodø og bilen står i Mo i Rana.

Det var bare nå i det siste at jeg var litt i tvil om hele "operasjonen" faktisk gikk da jeg har surfet litt rundt om akkurat denne typen motorbytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste gang har mulighet, er det bare å finne ut om du har gnist når motoren går rundt. Da er det håp. Du kan også starte motoren uten radiator og eksos, hvis du stopper den med en gang. Da finner du ut om den går ihvertfall. Mangler det gnist, kan det være feil med en sensor slik at motorstyringa ikke får de signalene den skal ha. Alt går hvis man bare prøver hardt nok, ser ikke for meg at dette skal være umulig heller. Lykke til :)

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja skal ordne eksosflensnen neste gang jeg drar hjem:). Takk.

 

Viss det er noen andre som har noen innspill om denne motorbttet er mulig uten noen større ombygging. Og om de 2 pluggene som ikke blir brukt på motoren, bare skrik ut.

 

Takker for all hjelpen jeg får :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår