Gå til innhold

Fjernstyring til sentrallås

Ranger emnet

Whatever

Anbefalte innlegg

Originally posted by BUNGEEk

Øhrm.. Jeg har ikke fjernstyrt sentrallås.

Bilradiospes har en sak her som heter enforcer

Noen som har gjort dette før?

Er det vanskelig? Hvor festes denne tingesten?

secolarm_sli830.jpg

Kom med andre forslag. Selve "trykkeren" må være liten.

Har defa sentral å alarm osv jeg.

Den ble montert et sted ved motoren, ikke vanskelig å montere.

Trykkerene på det bildet ser jo ikke store ut hvis du sammenligner med den nøkkelringen som er ved siden av! :D

PROSJEKT PASSAT1 '98
PROSJEKT A4 XXLINE '95 gamle bilen

NÅ ~ VW Passat GTE '16

X ~ VW Passat `08 SportLine
X ~ VW Passat `98
X  ~Audi A4 `95
Member of VW Audi Club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt off topic men jeg lurer på om noen har peil på om det er mulig å lage til en slags fjernkontroll til å slå av og på eletriske ting i bilen.. F.eks neonlys under bilen..

Og hvor det går an å få tak i slikt??

:rolleyes:

[86]Toyota supra turbo MK3

Subaru impreza Wrc rc bil :-)

[x]BMW E30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enforcer er i hvert fall bra kvalitet. Monterte Enforcer alarm m/sentrallåsstyring og Spal sentrallåsdrivere i Polo'n for 2,5 år siden og det har fungert knirkefritt siden .

Siden Audi og VW vel bruker vakumdrevet sentrallås, må du sikkert koble inn enheten i forbindelse med vakumpumpa. Hvor den sitter vet jeg ikke, men du bør få tak i koblingsskjema for bilen din.

På Enforcer alarmsentralen stiller man inn om enheten skal gi et kort eller langt signal til sentrallåsen. Jeg bruker kort da sentrallåsen er el. motor drevet, et vakumsystem krever nok et litt lenger signal da det er noe tregere enn el. motorer. Du bør vel sjekke om det er tilsvarende funksjonalitet på enheten fra Bilradiospes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by HaRKooN

Litt off topic men jeg lurer på om noen har peil på om det er mulig å lage til en slags fjernkontroll til å slå av og på eletriske ting i bilen.. F.eks neonlys under bilen..

Og hvor det går an å få tak i slikt??

:rolleyes:

Elfa, Biltema og diverse andre butikker selger massevis av fancye brytere til f.eks sånt. En ledning til og en fra så du har noe å bryte. Kjempelett.

- 2005 Audi 2.0TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Slim!

Elfa, Biltema og diverse andre butikker selger massevis av fancye brytere til f.eks sånt. En ledning til og en fra så du har noe å bryte. Kjempelett.

Konge, visste ikke de hadde fjernkontroller og.. Trodde det var bare vanlige brytere! :rolleyes:

[86]Toyota supra turbo MK3

Subaru impreza Wrc rc bil :-)

[x]BMW E30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil ha fjernkontroll (som vi bruker på TV'en) blir saken straks en annen. Da må du ha en sender (som ikke er infrarød. (Det som er på TV'en) for den må ha fri sikt for å kunne aktiveres.) og en mottaker som skal kutte og sette på strømmen. Dette vil bli veldig dyrt.

Og det er vanlige brytere.

- 2005 Audi 2.0TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider