Gå til innhold

Russebuss til Russ 2012 selges. Denne må sees.Volvo B10M 1989

Ranger emnet


Mondeo V6

Anbefalte innlegg

Litt generell info:

- Bussen kjørte sine første meter i 1989, og rullet første gang som russebuss 2009

 

Nå klar for russ 2012

 

- 22 registrerte seter + sjåførsete.

- Stor lounge med god og praktisk oppbevaringsplass.

- Nybygget og godkjent aggregatrampe bak på bussen.

- Stort dieselaggregat på 12 Kw nypris 38 000.- følger med

- Frekk spesialbygd bar midt i bussen med innebygde LED-lights. Passer til resten av interiøret i bussen

 

Det er store fordeler ved å kjøpe denne bussen:

- Den har tidligere gått som turbuss, noe som betyr at den har høyere takhøyde innvending enn det mange bybusser som ofte brukes som russebusser har.

- 220 volts anlegg montert av elektriker med godkjenning

Mulighet for takrigg/hengerfeste.

Kan bli en rå ring/lyd buss

 

- Manuell Girkasse med splitt: Økonomisk kjøring. Ikke automat, som det ofte er problemer med, og koster vannvittig mye å overhale

- Høyt giret: En bybuss er ofte lavt giret, noe som gir den høyt turtall, høyt dieselforbruk og klarer ikke mer enn 70/80 km/t på motorveien. Denne bussen holder godt over 100 km/t på motorveien, uten problemer, og kjører i fra de fleste andre russebussene på veien. YEY

- Motoren er en sterk B10M , og drar veldig godt i bakker. Vanligst på mange busser, er B9 M med den svake motoren

- Høy lasteevne, Repstad karosseri er noe av det beste som ble bygd på den tiden.

- Lasteluker under bussen til bagasje. Dere slipper å stue alt inne i bussen. Større plass til passasjerene

- Innebygd kjøleskap

- Bussen er en av de siste bussene som er godkjent med denne typen setebelter. Disse vil være godkjent i flere år framover så lenge dere ikke bygger om seteløsningen. Det er flere busser som har belter som i år ikke vil bli godkjent, noe som vil koste rundt 40 000,-. i ommbygging

- Bussen er godt isolert, noe som gjør den god og varm selv på kalde netter

- Eberspacher - Dieselvarmer som holder bussen varm selv når den står stille og ikke går på tomgang

- Lettkjørt buss

- Bussen er påkostet mye teknisk. Både når det gjelder bremser og annet vedlikehold

- Papirer på det meste som er gjort. Tidligere gått på Nettbuss og Tungbil skolen i Drammen. Fulgt servicer frem til 2009. Deretter påkostet ved Eu kontroller

- Ikke rust i ramme eller lignende. (noe som er problem på mange russebusser)

 

Monsteret av et lydanlegg kan selges inkludert!

 

I tillegg har dere mulighet til å kjøpe med bussjåføren vår, som har kjørt denne bussen i tre år! Anbefaler han på det sterkeste da han kjenner bussen inn og ut.

 

INTERESSERT?

Ta kontakt med Camilla Storemark på 98812280 eller noen av de andre jentene på bussen!

Sjekk denne linken for info da den første gang var russebuss.

 

http://dt.no/kultur/liberty-09-vinneren-av-beste-russebussinterior-i-drammensregionen-1.3071564

 

Ikke buss på bildet, men eller helt lik

 

 

Repstadbuss.jpg

Endret av Mondeo V6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår