Gå til innhold

Ikkje lys bak dashbordet

Ranger emnet

pangeltveit

Anbefalte innlegg

Hei, min golf3 1993 mod har mista lyset bak speedometeret og 2 av insillingsvriderene for varmeanlegget, 3. lyset virker på varmeanlegget.

Blinklysene og lys for langlys, kilometerstand, klokka og varsel lys virker, bare ikkje lyset bak skjølve panelet, så når det er mørkt så ser eg ikkje kor fort eg køyrer.

den dagen eg merka at lyset var gåen, på veg heim, så kunne lyset plutselig gå på for fullt, så gå av igjen 2 minutter seinare. av og på, men den slutta med det etter ei stund.

Trur dere at det bare kan vere Lyspærene som må byttes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lett å skifte de bak spedometeret m.m. også. Må bare ta ut hele instrumentet.

Ta ut lysbryter. Først må det lille panelet helt til venstre med ABS lampa av, så er må du skyve inn en tapp på siden av lysbryteren for å få den ut.

Vipp ut deksel til høre for instrumentet også.

Nå kommer du till skruene som holder dekselet foran instrumentet.

Instrumentet sitter med en skrue på hver side som du nå kommer til.

Vipp ned instrumentet, og ta av kontakten på baksiden.

Så er hele instrumentet ute, og du skifter pærer - som du har kjøpt på forhånd hos Møller. 2 typer, 2 av hver.

--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt det av ein gang før da eg trakk noen kabler, så det skulle ikkje vere noko problem.

Men eg skal ta utav bryterene på varmeapparatet og måle om det er spenning på lys sokkelen med Multimeter. Visst det er spenning er det heldigvis ein enkel fiks :)

Bare det hadde vore like lett med alt det andre som feiler den >.<

Lenke til kommentar
Del på andre sider