Parjei Skrevet Januar 28, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2011 (endret) Tenkte å presentere mine Mercedeser litt bedre. Mercedes 300 TDT 1981 modell Dette er en bruksveteran som på telleren har rullet 503.000 km. Tidligere eier har faktisk byttet speedometer til et som har gått mer enn hva bilen har siden det orginale sluttet å fungere. Bilens reelle kilometerstand er sannsynligvis ca 440.000 km. Bilen er krute god og original men ser ikke ut. Den har nylig fått nytt KN filter og reperasjon av nivåreguleringa. Jeg er veldig usikker om jeg skal beholde bilen eller kvitte meg med denne. Den koster ingenting å ha heldigvis. Så det er jo nesten som å ha penger i banken. Uansett synes jeg den fortjener litt lakk etterhvert. Hvis jeg skal ha den videre skal jeg stille på den litt mer suppe og turbotrykk. Den går ganske bra slik den er også, men det er jo kjekt litt mer power, turbosus og svartrøyk. Det blir også en billig lakkering (sannsynligvis orginalfarge) og et hjemmesnekkra 2,5" anlegg ifra snurra og bak. Den skal inn på eu i April, så hvis den går igjennom uten feil eller mangler regner jeg med at den skal få seg ny lakk. Den kjennes veldig tight og fin ut å kjøre, så jeg tror det skal gå greit. Hvis noen kommer med 12.999 kroner før eu, så vurderer jeg som sagt å selge denne bilen. Min andre bil er noe helt spesielt som er så unikt at det nesten ikke finnes ord ;) Norsk Mercedes 300 SEL 1963 modell Dette er i.h.t forrige eier en av 3 biler som ble solgt ny i Norge, og en av rundt 1070 produserte. Bilen har ikke hvert på veien siden 80 tallet, men er ferdig rustsveiset, og nesten ferdig skreddersydd interiør i ekte skinn. Noe arbeid igjen på dashbord. Ellers er bilen 99% komplett, men trenger noe omsorg. Den er lakkert på 90 tallet, men har etter mange års lagring fått noen småbulker og litt riper, så for at den skal bli 100% strøken bør den lakkeres igjen. Jeg startet bilen sist for 2 år siden, og den har stått lagret tørt i garasje de siste 20 årene. Den er av en eller annen grunn bygd om til manuell på 70 80 tallet, men jeg har en komplett automatkasse ifra en 1983 280 bensin som er testkjørt, og girte som en drøm liggende på lur. Ellers så mangler bilen bremse calippere fremme, og noe røropplegg på luftfjærene. Belgene og kompressoren skal i.h.t tidligere eier være i orden. Har selv kjørt luft i belgene, og de så ut til å holde tett. Dette er altså en bil som er orginal med luftfjærer, skinnintereør, stor takluke, 10 cm lengre bakdører og en kraftig 3 liters motor, med mekanisk innsprut. Dette er en helt unik bil for den rette personen. Vanskelig å sette en pris på noe slikt, men bud på over 80.000,- blir vurdert siden bilen dessverre står og samler støv i en garasje. Felgene følger uansett IKKE med siden disse er solgt for lenge siden. Har hatt dette prosjektet stående i 5 år nå uten at tiden har strukket til. Det er vell kanskje på tide å se sine egne begrensinger. Send meg mail ved interesse. Er ikke så ofte inne på forumet. Tarjeivikan@hotmail.com Nås på telefon etter 10.02.2011 siden jeg er på sjøen. Tlf: 98458550 Endret Januar 30, 2011 av Parjei Siter * Mercedes 300 SEL 1963 * Mercedes 300 TDT 1981 * Jeep Cherokee 32"Mud 1994 * BMW E36 Bilcross Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
divad Skrevet Februar 19, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2011 Helt rått!! Skjelden og pen S-klasse!! Hadde den 300TDTn vært nærmere hadde jeg garantert kjøpt! Siter - 85' Volvo 240 Turbo - 89' Range Rover 3.5 V8 X 88' Toyota Corolla 1.3 12V "Rally" Død Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg