Gå til innhold

Slippe omregavgift på solgt bil?

Ranger emnet

stian90

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte en bil i midten av desember som jeg hadde fram til ganske nylig, da jeg solgte den videre. Under perioden jeg hadde bilen fikk jeg ikke noe omregistreringavgift for bilen og jeg purra på Biltilsynet flere ganger ang dette å etterlyste regninga. De innrømte at den selv etter over 2 uker etter at jeg kjøpte bilen, at det ikke hadde blitt sendt ut noe giro til meg enda men at dette skulle gjøres snarest fra dem.

Det gikk enda et par uker og jeg fikk fremdeles ikke noe, purra på dem sist gang den 24. januar, i går dumper det tilslutt en giro i postkassa om en purring på omreg-avgifta som vi fremdeles ikke har betalt 1,5 mnd etter kjøpet. Denne var forøvrig datert 2 dager etter at jeg purra på dem igjen.

Nå har jeg solgt bilen vidre og salgsmelding er sendt inn til Biltilsynet, regner med at den er framme om noen dager. Er det noe mulighet for å få "slippe unna" denne avgiften nå? Det har vel ingen hensikt å betale denne når jeg ikke eier bilen lenger og ny eier vil vel uansett så en omreg tilsendt. Hadde jeg fått den med en gang hadde jeg selvfølgelig betalt den men når de i tillegg surrer så jævlig og bruker 1,5mnd på å sende meg avgifta som det appåtil står "purring" på, synes jeg de kan takke seg selv.

Noen som har noen erfaringer på dette området?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er nettopp det jeg også tenker. Han vet at han vil få omreg avgift tilsendt, det veit alle bilkjøpere dersom annet er avtalt, noe det ikke er i dette tilefelle.. Og siden det er gratis omreg innen 2mnd siden sist eierskifte, bør det da holde med at den éne betaler og det er hvertfall jeg ikke interessert i. Skal høre med de på mandag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider