Gumball Skrevet Januar 29, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2011 Ser at det er 2 microbrytere ved gasswairen på min audi a6 -94 mod. En som er helt på tomgang, som skrur seg på når man speeder _litt_. Og den andre skrur seg på når man har full speed. Hva gjør disse, og kan det ha noe sammenheng med at bilen "nøkker" litt hver gang jeg slipper speedn? Automatkasse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Januar 29, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2011 Den på fullgass er sannsynligvis til kickdown, som sørger for å gire ned et eller to gir når du gir full gass. Den andre har vel noe med motorstyringa å gjøre, uten at jeg vet helt hva. Nøkkinga kan like gjerne være slitte motorfester eller slitte foringer i forstillinga. Hadde en Golf med både slitte motorfester og slitte foringer i bærearmen på ene sida, det nøkka ganske greit når jeg gikk av og på gassen. Veldig vanlig feil, slitedeler dette her. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gumball Skrevet Januar 30, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2011 Ah, motorfester byttet for en liten stund siden. Fant uansett ut feilen, den fusket litt, og hadde ujevn gange og tomgang, dette var fordi veivhusventilasjons slangen hadde et stort hull i seg, samt at en plastdel videre på slangen var knekt, har en midlertidlig fix på dette, men lurer veldig på hva denne plastdingsen er: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Februar 6, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2011 Den som blir aktivert når gassen er sluppet kalles naturlig nok tomgangsbryter, gir styreenheten beskjed om at tomgangsreguleringa må være klar/aktiv, og aktiverer bensinkutt når turtallet er over 2000 rpm ca. Den som aktiveres ved full gass er vel mest sannstnlig en Kickdown-bryter, som gir beskjed til en evt. automatkasse om at den skal gire maksimalt ned. Normalt blir disse funksjonene bare ivaretatt av ett potensiometer som sier noe om nøyaktig gassspjeldposisjon. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg