vegard19 Skrevet Januar 29, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2011 Hei igår når jeg var på vei hjem så kom det opp en varselampe, leste i instruksjonsboka.. og der står det at det enten er lite bremsevæske eller slitasje på bremseklosser foran.. men bremsevæsken ble skiftet for en kort tid tilbake og den var på det nivået den skal være, så da må vel dette indikere slitte bremseklosser??? spørsmålet er, hvor lenge kan jeg kjøre med dette? eller må dette skiftes med en gang? den piper 3 ganger og blinker konstant, så tenkte å høre med noen her på forumet så kanskje har vært borti noe lignende?.. Mvh vegard. Siter Bmw 316 (e36) R.I.P Bmw 320 (e36) Solgt Nissan Primera (p11) Solgt Audi 2.6 (a6) 95 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dagi51 Skrevet Januar 29, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2011 Den varsler nok bare at klossene er slitt, om du har nok bremsevæske. Du kan fremdeles kjøre ei stund på klossene, og det er mulig å kortslutte kretsen for å slippe varslingen. Bare søk litt på forumet. Et tips er å se over klossene når du har hjulene av, feks når du bytter vinter-sommerhjul.. Siter 1996 Audi S6 2.2tq sedan 1996 Audi A6 2.5TDI 1955 International Harvester R-100 [Langtidsprosjekt] 1967 Ford 17m P7 [Enda et langtidsprosjekt..] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegard19 Skrevet Januar 29, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2011 ok takk for svar :) Siter Bmw 316 (e36) R.I.P Bmw 320 (e36) Solgt Nissan Primera (p11) Solgt Audi 2.6 (a6) 95 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Januar 31, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2011 Jeg hadde dette problemet på A6'en min. Her var det kontakten til slitasjevasleren bak hjulet. Denne pep og blinket kun ved fuktig vær, men kunne også kommet hvis jeg kjørte i en hump. Så meg grønn på dette, så jeg gikk over ledningsnettet fram til slitasjevaslerene. Viste seg at det var denne kontakten. Jeg så at det var mye irr på denne kontakten, så jeg tok litt elektrospray, så slutta den å pipe :) Du ser kontakten hvis du f.eks svinger maks over til venstre, så ser du den 10-15cm forran drivakslingen i høyde 0-10cm under toppen av bremseskiva. Men, problemet hos deg kan jo selvfølgelig være slitte klosser. :) Skjekk klossene i forbindelse med f.eks hjulskift som blir nevn over her, du kan kjøre en god stund etter lampa først har oppstått ved slitte klosser. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegard19 Skrevet Januar 31, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2011 Okei, takk for svar jesper1201 :) Siter Bmw 316 (e36) R.I.P Bmw 320 (e36) Solgt Nissan Primera (p11) Solgt Audi 2.6 (a6) 95 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steindalen Skrevet April 11, 2011 Rapporter Share Skrevet April 11, 2011 Hei. Jeg hadde samme piping og blinking, selv om tidligere eier hadde byttet klosser (men ikke skiver, som er litt slitte) Jeg måtte bytte drivknute, og etter det lyste ABS lampen også. Jeg tok ut ABS sensoren og rengjorde den. Siden har ingen lamper lyst eller blinket..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg