Gå til innhold

Varselampe (a6)

Ranger emnet


vegard19

Anbefalte innlegg

Hei igår når jeg var på vei hjem så kom det opp en varselampe, leste i instruksjonsboka.. og der står det at det enten er lite bremsevæske eller slitasje på bremseklosser foran.. men bremsevæsken ble skiftet for en kort tid tilbake og den var på det nivået den skal være, så da må vel dette indikere slitte bremseklosser???

 

spørsmålet er, hvor lenge kan jeg kjøre med dette? eller må dette skiftes med en gang? den piper 3 ganger og blinker konstant, så tenkte å høre med noen her på forumet så kanskje har vært borti noe lignende?..

 

Mvh vegard.

Bmw 316 (e36) R.I.P

Bmw 320 (e36) Solgt

Nissan Primera (p11) Solgt

Audi 2.6 (a6) 95 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den varsler nok bare at klossene er slitt, om du har nok bremsevæske. Du kan fremdeles kjøre ei stund på klossene, og det er mulig å kortslutte kretsen for å slippe varslingen. Bare søk litt på forumet. Et tips er å se over klossene når du har hjulene av, feks når du bytter vinter-sommerhjul..

1996 Audi S6 2.2tq sedan

1996 Audi A6 2.5TDI

1955 International Harvester R-100 [Langtidsprosjekt]

1967 Ford 17m P7 [Enda et langtidsprosjekt..]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde dette problemet på A6'en min. Her var det kontakten til slitasjevasleren bak hjulet. Denne pep og blinket kun ved fuktig vær, men kunne også kommet hvis jeg kjørte i en hump. Så meg grønn på dette, så jeg gikk over ledningsnettet fram til slitasjevaslerene.

Viste seg at det var denne kontakten. Jeg så at det var mye irr på denne kontakten, så jeg tok litt elektrospray, så slutta den å pipe :)

Du ser kontakten hvis du f.eks svinger maks over til venstre, så ser du den 10-15cm forran drivakslingen i høyde 0-10cm under toppen av bremseskiva.

Men, problemet hos deg kan jo selvfølgelig være slitte klosser. :)

Skjekk klossene i forbindelse med f.eks hjulskift som blir nevn over her, du kan kjøre en god stund etter lampa først har oppstått ved slitte klosser.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår