Gå til innhold

Prosjekt Corradonna :)

Ranger emnet

CorraDon

Anbefalte innlegg

• Svar 141
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• 1 month later...

Hehe, jeg har dessverre ikke fått kjørt den enda nei. Ganske illle, men har slitt med å få en lakkerer som jeg vet er flink og til en grei pris og hittil vil ingen gå under 20 000,- så legne jeg ikke pusser selv! Fant ut at jeg ikke ville pusse selv da dette er en så viktig ting for finishen! Akkurat nå går jeg rundt å lurer på å ta av skiltene i tilfelle jeg ikke får kjørt før vinteren!:( Bilder skal jeg få tatt, må bare få ut fingeren;) Har vært litt opptatt i det siste og, pga vi holder på med ombyggning av en Golf VR6 og to cosworth'er :D

"all sladding ble plutselig "drifting" og nå er alle biler

med små felger og div chrome "oldschool"....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...
  • 2 weeks later...

Her kommer endelig litt oppdatering:D Bilen har dessverre ikke blitt lakkert og derfor ikke klar før vinteren...

Det som var og er greia, var at litt for mye jobbing, som resulterer i knekt arm, sying her og der, gjør at jeg ikke har fått mekka for fullt:D

Men, ting har skjedd... Fant ut at jeg måtte "bredde" ut bakskjermen litt for å få den helt clean med bakfangeren, så med hjelp av litt banking og glassfiber, så har det blitt en pen, jevn kan nedover... Slet litt med "falsen" på skjermen, få denne videre lissom, men ble fornøyd med resultatet...

Eller så har det blitt litt små snadder, kjøpte 50 mm dump her på forumet, satt på denne og startet motoren for første gang siden februar:) Var litt spent fordi jeg hadde koblet fra alt av ledninger etc og så satt det inn igjen, pga lakkering av motorrommet, men dette gikk helt nydelig!

Deilig å høre CorraDonna igjen:D:D:D

Når det først ble noen Samco-slanger, så må jeg jo følge opp, så nå er det meste byttet, litt div+ladetrykkslangene som mangler, dette pga jeg henter nye høyglanspolerte rør + slanger fra tyskland i februar...

Nye stoler ble det, Momo Streetracer GT mmed vipp og justerbar rygg, sorte med grå skuldre. Byttet til disse da jeg har alt annet Momo i bilen+ at jeg får brukt baksetene i tilfelle KRISE lissom:D

3 pnkt Sparco-belter fikk jeg i stad, synd det ikke var Momo, men disse får jeg godkjent av biltilsynet.

Goodridge stålomspunnede bremseslanger, volt-meter (vet ikke hvor jeg skal ha det:D), høyglanspolert deler som ISV, toppdeksel, dynamo+overhaling og anodisering, ryddet motorrommet for ledninger, fjernet/gjemt osv, fiklet litt med tv'en i midtkonsollen, lyst til å ha noe enginemanagement eller noe på denne, vet ikke helt enda... Bahnbrenner RS-utløp er også kjøpt og betalt etter tips fra Mouh (mast om å få kjøpe hans en stund nå:D). Denne kommer vel til uka og er portet i tillegg! Ser ut som en veldig fin jobb, men tviler på den store effektøkningen:D

Carbonplate rundt instrumentskivene er også kjøpt og betalt, men ting tar veldig lang tid virker det som, å få den, men venter fortsatt i spenning...

Dette var det jeg kom på i farten her, skal prøve å bli bedre til å oppdatere, men vil også at det skal bli en liten positiv overraskelse til treffene til våren:)

Nå går jeg sykemeldt, men er aldri for syk for litt julemat og julemekking, så blir vel en liten tur og teste beltene i morgen;)

Og en ting,

GOD JUL til alle!

BTW: Sorry for litt rotete skriving, småtrøtt her;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint med en opdatering ja:D

Lurer på en ting, hvor kjøpte du den holderen til a-stolpen? Som du har div målere i? Skulle hatt en sånn jeg også, vanskelig å få plass til så mange målere andre plasser ;)

Og du har fiklet med skjermen i midtkonsollen sier du! Få se bilder av hvordan du har gjort det da, trenger tips for jeg skal nemlig til å felle inn skjerm der i Corrado`en min selv nå snart

`94 Audi S2 coupe

`91 VW Corrado G60

x `99 Honda NSR125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er fra sverige, RGM-produkt, kjøpt gjennom realcar, måtte kutte litt for å få den perfekt, men nå sitter den helt "toight":D Får de rundt omkring, husker ikke i farten, men søk litt på nettet! Mener jeg fant et sted hvor du fikk hele "skinnen" langs a-stolpen, med meterholder!

Har ingen bilder, muligens får tatt noen, men det som ble stress er å få tak i 5" skjerm! Skrudde fra hverandre en 5.6" skjerm, skulle skjøte ledninger osv, flytte knappene,IR-mottakeren osv, så sklir skjermen, faller og funker ikke mer, men har en til, skal prøve med den og, men vil helst ha en 5", ser mye mer originalt ut! Så hvis noen har en liggende, skrik ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...

Hehe, ja det trengs vel nå!;) har noen bilder liggende kan legge ut de, men de er ikke nye, bare fra under bygging...

Det som skjedde var at bilen skulle på utstilling på Motorfestivalen og var så å si klar natt til mandag 11... Brukte bilen et par dager den ble klar utvendig, så skjedde det fatale...

Etter 7 timers polering og shining var jeg på vei hjem fra verkstedet halv 3 på natt til torsdag, den skulle bare parkeres i garasjen for så å leveres torsdag kveld...

Rundt noen svinger og opp en liten bakketopp så flyr panseret opp, knuser ruta, slår ned takluka, ene panserfeste knakk og lagde noe bulker i taket...

Bilen ble herpa! Folk gjorde alt de kunne for å hjelpe meg til at den skulle bli klar, Riis sponsa frontrute, foreldre til venner spytta inn penger (takk til moren til Baltus og faren til tony!) og folk ringte å styra rundt...

Alt kunne vi få ordnet uten bulkene i taket... så om sider fant vi ut at dette ikke gikk å måtte bare si oss tapt... Nå står bilen på oppretting... Men, bilen kommer strekere tilbake!;)

Har dessverre ikke på felgene på bildet, men det er 18" chrome TSW Volcano...

P3170015.JPG

P3170013.JPG

P3170006.JPG

P3170004.JPG

P3170002.JPG

P3170009.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider