Gå til innhold

Bytte vindusheis 3bg

Ranger emnet

polly90

Anbefalte innlegg

• 2 months later...

Hei. Kommet lengere?

Mener jeg kom over ett engelsk forum der d skulle byttes noe inni døra, å da måtte man løsne låsen på ett vis. Skal selv bytte vindus heis snart. Ser ikke fram til det akkurat :/

-VW Passat 1.9tdi 4motion 05

-Ford Mondeo 2.0 stv

-Access 250sp 07

-Polaris Rmk 800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 months later...

Hei,

Har gjort dette to ganger før på min 2002 Passat. Begge framdørene.

Veldig greit arbeide, men det tar litt tid. Sparer deg for tusenvis av kroner. Møller skal ha 3500 for heis + arbeid. Bildeler.no skal ha 900 for delen.

Skal gjøre det igjen på en Fabia denne uken. Samma opplegget. Må være en gjenganger hos møller dette...

Fant en utrolig bra DIY på nett:

http://forums.vwvortex.com/showthread.php?1015107&bcsi_scan_106ABDFCE01E65E8=hsb5y/Of/Ouj5PTiXAw+b51UxM8DAAAA6f2VGA==&bcsi_scan_filename=showthread.php

Håper denne er til hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 years later...

Hei,

Har gjort dette to ganger før på min 2002 Passat. Begge framdørene.

Veldig greit arbeide, men det tar litt tid. Sparer deg for tusenvis av kroner. Møller skal ha 3500 for heis + arbeid. Bildeler.no skal ha 900 for delen.

Skal gjøre det igjen på en Fabia denne uken. Samma opplegget. Må være en gjenganger hos møller dette...

Fant en utrolig bra DIY på nett:

http://forums.vwvortex.com/showthread.php?1015107&bcsi_scan_106ABDFCE01E65E8=hsb5y/Of/Ouj5PTiXAw+b51UxM8DAAAA6f2VGA==&bcsi_scan_filename=showthread.php

Håper denne er til hjelp!

Det så fanmæ ut som et eneste stort labb-eksperiment d der :P Vinduet mitt på førersiden er defekt, men etter å ha sett arbeidet som skal til så tror jeg jaggumæ jeg lar det være defekt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tips til alle passatere der ute!

Sikkert mange som vet d allerede, men jeg nevner det fordeom. 

Jeg satt å kiket på bildeler.no , og jeg kom over en vindushevemekanisme ferdig montert på et panel.

Så det er bare å bestille, skrur av det gamle, setter på det nye og skru på plass igjen. Og til en rimeligere pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte hele plata med heisemekanismen i fra bildeler.no (begge framme), men husker at den ikke var helt perfekt i passformen i forhold til originalen, og det kan skape problemer med vannlekkasje hvis man ikke tetter igjen eventuelle gliper som oppstår mellom plata og selve døra. Jeg vurderte å tette igjen med Tec7, men det hadde vel forsegla hele greia, så jeg var innom Møller og fikk noe som de kalte for 3M-makk for å tette igjen. Det er en slags seig kitt av plast som ikke herder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte hele plata med heisemekanismen i fra bildeler.no (begge framme), men husker at den ikke var helt perfekt i passformen i forhold til originalen, og det kan skape problemer med vannlekkasje hvis man ikke tetter igjen eventuelle gliper som oppstår mellom plata og selve døra. Jeg vurderte å tette igjen med Tec7, men det hadde vel forsegla hele greia, så jeg var innom Møller og fikk noe som de kalte for 3M-makk for å tette igjen. Det er en slags seig kitt av plast som ikke herder. 

Da ville jeg lagt inn en klage til bildeler.no om dette, fordi alle delene du kjøper der til din bil skal være orginal eller tilsvarende. De skal med andre ord ikke avvike. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til det sitter fast er for at vinduet sitter i klaffer som hører til vindusheis mekanismen. Hvist du ser 2 svarte gummi ringer midt på plata så er det en 10er pibe og 2 skruer så er det løst. Først må du ta ut vinduet sånn at det ikke bli knust hvist du herjer med å få av plata, så må du fjerne vaiaren til døråpneren for å få d av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider