Gå til innhold

Bygge om Gti 8v til 16v

Ranger emnet


Skillz2k

Anbefalte innlegg

Viss bilen i utgangspunktet er en gti 8v hvor mye må byttes for å få den godkjent som 16v??

 

Passer f.eks eksos anlegget fra en 8v motoren på 16v?

 

Vil bare finne ut hvor mye en må bytte, har lyst å bytte motor men vil bytte minst mulig,

 

Trengs det i hele tatt noe annet enn motor?

I like big butz and I can not lie!

 

Low and slow, Plowing snow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Skillz2k

Viss bilen i utgangspunktet er en gti 8v hvor mye må byttes for å få den godkjent som 16v??

 

Passer f.eks eksos anlegget fra en 8v motoren på 16v?

 

Vil bare finne ut hvor mye en må bytte, har lyst å bytte motor men vil bytte minst mulig,

 

Trengs det i hele tatt noe annet enn motor?

 

for å godkjenne må bilen holde 16V specs med luftekanaler til bremser osv....

 

ellers er det lite som må gjøres dersom du bytter til motor med likt innspr system... K-jet går omhverandre på 8v og 16V og ombygging til K-jet på PL er enkelt

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med deT??

 

Kan jeg bruke eksisterende ledningsnett eller må dette byttes?

Har hørt folk si at en kan modifisere ledningsnettet fra en 8v til å passe 16v.

 

Har en pl motor og en kr motor. begge med ledningsnett. Er det noe forskjell?

 

Tenkte å bruke Pl motoren som basis og sette over innsug fra kr motoren.

 

Originally posted by nitewlkr

 

for å godkjenne må bilen holde 16V specs med luftekanaler til bremser osv....

 

ellers er det lite som må gjøres dersom du bytter til motor med likt innspr system... K-jet går omhverandre på 8v og 16V og ombygging til K-jet på PL er enkelt

I like big butz and I can not lie!

 

Low and slow, Plowing snow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Skillz2k

Hva mener du med deT??

 

Kan jeg bruke eksisterende ledningsnett eller må dette byttes?

Har hørt folk si at en kan modifisere ledningsnettet fra en 8v til å passe 16v.

 

Har en pl motor og en kr motor. begge med ledningsnett. Er det noe forskjell?

 

Tenkte å bruke Pl motoren som basis og sette over innsug fra kr motoren.

 

 

åssen 8v har du? er det en k-jet han alt dette brukes på 16V`en

pl har KE-jet og KR K-jet

KR er det beste utgangspunktet spør du meg....

har du ledningsnett så er det bare å bruke det som følger med til motoren... mente bare at det ikke er noe stress å bruke 8v k-jet nett på en 16V

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg har akkurat gjort den jobben du snakker om, og for å unngå noen problemer, så byttet jeg hele ledningsnettet... like greit å gjøre det, så får du med computeren i instrumentpanelet hvis du har det.. ellers så må du ha skivebremser bak for å få dette godkjent. du må også ha en bremsekraftregulator som er montert på bakstillingen sånn at den ikke låser bak først.. har du dette, så burde du komme i land.. pluss at du må ha de luftekanalene som er nevnt over..

 

JEg har godkjenningspapirene fra volkswagen her hjemme, så bare ta kontakt, så kan jeg sende over en kopi, slik at du ser det selv... hvor bor du i landet ?

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår