Gå til innhold

Bygge om en 2wd ford mondeo til 4wd ??

AudiRadar

Anbefalte innlegg

Hei er det noen som vet om det er mulig og bygge om en ford mondeo stv mk1 96mod 2wd til 4wd har skaffa meg en 95mod mk 1 stv med kolisjonsskade og 4wd, er det bolt on eller er jeg nødt til og kappe ned dørken fra 4wdn og sveise den på 2wd.

er det noen som har gjort dette?? og hvordan er det men godkjenning??

takker for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Er blandt annet egen typegodkjenning på 4x4 modellene.

Kort svart vill JEG si; selg 2wd stv og kjøp en 4x4

Søk inne på forumet. Står allerdede en del informasjon om det.

Har ikke funnet så mye om dette på forumet vet du hva forskjellen er,vurderer og kjøpe en 1500kr mondeo stv og heller flytte over på denne så jeg slipper og gå løs på bruksbilen,

takker for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først må du søke om ombygging til biltilsynet.

Har du da en delebil, har du jo de delene som "kreves" fra biltilsynet, bremser, stag o.l.

Det som er forskjellen på SEDAN, er blant annet forstrekning i bagasjerommet, tank, stabelisatorstag, fjærer/dempere, eksosrør,

samt at det er egne motorfester i torpedoveggen og noen slitedeler er gått ut fra delelager til Ford.

Du bør se hva som eventuelt må forsterkes og skjeres ut/bygges om på bakstilling og bagasjerom,da det i hovedsak er her det er forskjeller.

Hvordan dette er på STV vet jeg ikke.

Regner med du må bytte over det meste av bremser, bensintank, eksosrør, fordelingskasse, mellomaksel og bakaksel med bærearmer og stag, stabelisatorstag, og fjærer og dempere, samt felger, da 4x4 caliptre foran ikke passer bak mindre felg enn 15".

Med hilsen / Best Regards

Anders T.

Flat Out Racing

"When in doubt, go flat out."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...