Gå til innhold

16vturbo:Opel Omega og Sierra M20B25.Ny bil! Omega A

Ranger emnet

16vturbo

Anbefalte innlegg

• Svar 1.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ser absolutt ikke ille ut dette nei. Du får prøve å ta fagbrevet innen alu sveising da vettu. Om du ikke kommer til å bruke det så har du det hvertfall som kompetanse ;) Godt betalt skal det visstnok være også :wonder:

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært kult det da, men det er myyyye igjen før jeg kan kalle meg selv en god alu sveiser. Prøvde på noen tynnplater, og de ble mindre vellykket...

Man må bare øve seg, skal man bli flink. Ingen ting er umulig vettu ;)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forsket litt på Ford Sierra. Kom over en link (side) som tar for seg historien til Ford Sierra, og de ulike motoralternativene.

http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Sierra

I følge denne linken kan det bli levert en twin turbo utgave av 2.9 L motoren.

Her er litt inspirasjon sakset fra youtube. Denne Sierranen går som et olja lyn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forsket litt på Ford Sierra. Kom over en link (side) som tar for seg historien til Ford Sierra, og de ulike motoralternativene.

http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Sierra

Her er litt inspirasjon sakset fra youtube. Denne Sierranen går som et olja lyn.

XR4x4 ble i prefacelift utgaven trimmet fra 150 hp til 230 hp av turbo Technics. Topphastighet 231 km/t. MEN jeg tror ikke dette forsøket førte til noen produksjons serie.

Ang den youtube filen; driver han med autoslalom på første forsøk??

Endret av Deltaone

...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

XR4x4 ble i prefacelift utgaven trimmet fra 150 hp til 230 hp av turbo Technics. Topphastighet 231 km/t. MEN jeg tror ikke dette forsøket førte til noen produksjons serie.

Ang den youtube filen; driver han med autoslalom på første forsøk??

Var prefacelift utgaven av XR 4x4 levert originalt med turbo i fra fabrikk? Eller var dette en "option" til denne bilen? Hvis det ikke var levert originalt så spørs det om BT vil godkjenne en sånn ombygging.

Om det er på første forsøk på autoslalom på youtube videoen vet jeg faktisk ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var prefacelift utgaven av XR 4x4 levert originalt med turbo i fra fabrikk? Eller var dette en "option" til denne bilen? Hvis det ikke var levert originalt så spørs det om BT vil godkjenne en sånn ombygging.

Om det er på første forsøk på autoslalom på youtube videoen vet jeg faktisk ikke.

Det var kun et forsøk. Karosseriet tålte mye mer enn 150 hk mente Ford, og de ville skyve på med mer hk. Turbo Technicks utførte jobben. Men vi vet jo alle hva som skjedde rett etterpå, og det var nok planlagt at Cosworth RS 5000 skulle fødes.

V6 Turbo kan nok ikke Ford Motor Norge gå god for nei. Men en Sierra 5d MK1 med rett V8 motor kan de ikke bortforklare.

Endret av Deltaone

...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder Sierra 2.9 (og forsåvidt 2.8) så ville jeg ha pratet med Frode Øverby på Gjøvik. Han er vel landets dyktigste på trimming av disse motorene. Han driver også salg av forskjellige ford trimdeler til bl.a England og andre land i verden. Han har spisskompetanse på disse motorene etter utrolig mange år med prøvelse for disse motorene ;)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe :p jeg er han med den røde nissan sunnyen som deltok på autoslalom i dag :p

Rute har de sikkert på flatholmen, om ikke, så har de på sjøholt, og de BURDE klare å få den ut uten å knuse den, men selvfølgelig så vil det koste.

[-] Audi A4 B5 1,8tq 95' [-] Ford Sierra BC 93' [x] Ford Sierra 92' [x] Ford Sierra 87' [x] Mazda 323 GTX/R [x] Nissan Primera 95' [x] Nissan Sunny GTI 88' [x] Nissan Sunny GTI 87'

Lenke til kommentar
Del på andre sider