Gå til innhold

16vturbo:Opel Omega og Sierra M20B25.Ny bil! Omega A

Ranger emnet


16vturbo

Anbefalte innlegg

  • Svar 1.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Skal vel bare holde kjeft jeg, da jeg pr.idag har skropel som bruksbil til Audi'n er på veien igjen. Men du verden å mye arbeidslyst jeg får til å fullføre Audi'n, så lenge jeg kjører slik rustkasse med ett hjul i hvert hjørne :P

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert derfor Audi ble bannlyst fra rally på 80/90 tallet, fordi bilene dems var så gode med både quattro og turbo at motstandere ikke hadde sjangs til å holde følge ;)

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert derfor Audi ble bannlyst fra rally på 80/90 tallet, fordi bilene dems var så gode med både quattro og turbo at motstandere ikke hadde sjangs til å holde følge ;)

 

Ja de var vel gode helt til det kom en sving :)

 

Ja, en kamerat og jeg var i gjennom hele tyskland på kryss og tvers i 1999 el 2000 for å kjøpe en slik. Vi skulle se på 4 stk, men kjøpte den tredje vi så.

 

Du eller kompisen din som kjøpte? eier dere den enda?

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

 

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert derfor Audi ble bannlyst fra rally på 80/90 tallet, fordi bilene dems var så gode med både quattro og turbo at motstandere ikke hadde sjangs til å holde følge ;)

 

Du tenker på at gruppe B ble tatt ut som klasse i 1985? Var ikke pga Audi det vettu.. det var pga alle ulykkene pga hastighet. Audi var ikke bannlyst, bare en hyggelig klegg. Og du vet hvem som hadde den beste bilen før klassen gikk ut, og du vet hvem som hadde den beste bilen i gruppe A 6 år på rad, når de forskjellige kom på plass med nye biler i fra 1987/1988? Det merket het ikke Audi, og det kom ikke ifra Tyskland. Se på nick navnet mitt og du forstår kanskje hvilket merke jeg tenker på...

...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja de var vel gode helt til det kom en sving :)

 

Det er akkurat der Audi vant, da dem kunne ta svingene kjapt og samtidig holde hastigheten oppe. For ikke å snakke om turbo som hjalp på effekten da ;)

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tenker på at gruppe B ble tatt ut som klasse i 1985? Var ikke pga Audi det vettu.. det var pga alle ulykkene pga hastighet. Audi var ikke bannlyst, bare en hyggelig klegg. Og du vet hvem som hadde den beste bilen før klassen gikk ut, og du vet hvem som hadde den beste bilen i gruppe A 6 år på rad, når de forskjellige kom på plass med nye biler i fra 1987/1988? Det merket het ikke Audi, og det kom ikke ifra Tyskland. Se på nick navnet mitt og du forstår kanskje hvilket merke jeg tenker på...

 

Lancia Delta?

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

 

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tenker på at gruppe B ble tatt ut som klasse i 1985? Var ikke pga Audi det vettu.. det var pga alle ulykkene pga hastighet. Audi var ikke bannlyst, bare en hyggelig klegg. Og du vet hvem som hadde den beste bilen før klassen gikk ut, og du vet hvem som hadde den beste bilen i gruppe A 6 år på rad, når de forskjellige kom på plass med nye biler i fra 1987/1988? Det merket het ikke Audi, og det kom ikke ifra Tyskland. Se på nick navnet mitt og du forstår kanskje hvilket merke jeg tenker på...

 

Har ikke satt meg så veldig inn i rallyhistorien, da jeg ikke følger med på noe som helst type sport. (Hverken bilsport, fotball el.l)

Det er nå bare det jeg har fått høre i alle år, at Audi ble bannlyst pga metodene dems i forhold til motstanderene. Men det var den tiden og ikke nå. Nå kjører vel di fleste bilmerker i en eller annen type motorsport, og alle er fornøyde ;)

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja de var vel gode helt til det kom en sving :)

 

 

 

Du eller kompisen din som kjøpte? eier dere den enda?

 

Kompisen. Husker ikke helt hvor lenge han hadde den. MEN det var en av de aller første som kom til Norge. Husk at det var 12-13 år siden, og avgiftene var helt håpløse. Så den ble skjøtet. Husker han på biltilsynet himlet med øynene, og tok seg noen sekunder timeout, når kameraten min påpekte at den hadde 277 KW og ikke 277 hk som han på biltilsynet først skrev inn da bilen ble godkjent. Den var litt hard å svelge for han når han måtte endre feilen...

 

Jeg har hatt en Audi Quattro i 1993 tror jeg det var. det var en av de absolutt første produserte i fra 1980. det jeg kan si om dem er at de er tung kjørte, og meget lunefulle når du setter de opp i sving. Går den først over grensa sideveis, så klaerer du ikke å hente den inn i 9.5 av 10 tilfeller. Men jeg prøvde aldri noe som var gjort noe med i understellet for å kompansere det vekk.

Men etter den hadde jeg 87 Lancia Delta HF 4 wd og 88 Delta HF Integrale og 92 Delta HF Integrale. Dette er biler som Audi ikke klarer å hamle opp med sånn helt uten videre. Ei heller Sierra / Escort C.

...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skulle da bare mangle om han ikke rettet feilen. 277kw er jo 376,72hk for å være ganske så nøyaktig ;)

Etter dagens avgifter så vil ikke jeg se den prislappen. Hvordan det var for 10-15 år siden veit jeg ikke, men det var vel sikkert dem som skulle ha noen kroner den tiden også.

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skulle da bare mangle om han ikke rettet feilen. 277kw er jo 376,72hk for å være ganske så nøyaktig ;)

Etter dagens avgifter så vil ikke jeg se den prislappen. Hvordan det var for 10-15 år siden veit jeg ikke, men det var vel sikkert dem som skulle ha noen kroner den tiden også.

Det var mange hundre tusen i avgift. Bilen i seg selv var ikke så dyr på den tiden i Tyskland. De er mye dyrere nå, men avgiften ødelegger, og godkjenning er litt vanskligere nå. Men den gang ble skjøtingen godkjent først, og det het seg at du skulle godkjenne motorbyttet etterpå. Men det gikk ofte greit å ta alt samtidig. Nå idag koster bilen mye mer i Euro enn hva den før kostet i Mark. Etter at Tyskland ble med i Eurosonen, så vokste økonomien mye i de aktuelle landene, og litt spesielle biler kostet fort det dobbelte. Euro ble dobbelt av verdien på Mark, nesten over natta. Od de byttet ut Mark med Euro og lot siffrene stå....(nærmest)

...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår