Gå til innhold

16vturbo:Opel Omega og Sierra M20B25.Ny bil! Omega A

Ranger emnet

16vturbo

Anbefalte innlegg

Det er kjedelig at det skal være så mye avgifter på biler som det er. Mener å ha hørt noe om at Sverige skal ha 6000,- i avgifter uansett bil, så har du skiltene etter at dette er betalt? I så fall, så skulle man vært svensk statsborger ;)

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 1.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Det skulle da bare mangle om han ikke rettet feilen. 277kw er jo 376,72hk for å være ganske så nøyaktig ;)

Etter dagens avgifter så vil ikke jeg se den prislappen. Hvordan det var for 10-15 år siden veit jeg ikke, men det var vel sikkert dem som skulle ha noen kroner den tiden også.

Det var i 99 tror jeg, for jeg tauet han til lakkereren med den siste deltaen min.

Han var litt lang i maska på biltilsynet for at han hadde strekket strikken ganske langt allerede, uten å ta det opp på høyeste nivå. Han hadde hele tiden sett for seg 277 hk, og synes at det var greit. Men han hadde fått alt av dokumentasjon i fra GM så han hadde uansett ikke noe han skulle ha sagt. Og de bilene med det understellet tålte jo mye mer. De kjørte en sammen likningstest med AC Cobra sin bremsetest, og de slo jo den selvsagt langt ned i støvlene.

...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjedelig at det skal være så mye avgifter på biler som det er. Mener å ha hørt noe om at Sverige skal ha 6000,- i avgifter uansett bil, så har du skiltene etter at dette er betalt? I så fall, så skulle man vært svensk statsborger ;)

I EU landene betaler man bare Mva av kjøpe summen. Og det er det samme hvilket land man momser bilen inn i. Derfor drar alle til Nederkand med litt dyre biler, for der er mva'en lavest... Høres litt rart ut, og vet ikke om det stemmer, men har hørt det ifra flere hold...

Men hva synes 16Vturbo om all denne OT'en tro?

...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I EU landene betaler man bare Mva av kjøpe summen. Og det er det samme hvilket land man momser bilen inn i. Derfor drar alle til Nederkand med litt dyre biler, for der er mva'en lavest... Høres litt rart ut, og vet ikke om det stemmer, men har hørt det ifra flere hold...

Om så stemmer så forstår jeg jo det veldig godt ;)

Men hva synes 16Vturbo om all denne OT'en tro?

Ikke at jeg kan uttale meg for mye om hans meninger om dette, men det er jo forsåvidt bra info vi diskuterer, så det er ikke sikkert han hater oss for dette da ;)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei herregud, denne tråden har sikkert 80 sider med offtopic så den skal nok klare en saklig diskusjon. :)

Hehe, ja som jeg har sagt tidligere, så er du en bilforumshore. Det blir litt sånn osm facebook horene. Fyller opp med alt mulig rart. Så da kan jeg jo legge ut et bilde av mine tidligere bebisser. Mange skal ha det til at Lancer EVO 6 er så rått, men gi den eldste av disse samme ant hestene så skal jeg garantert holde følge på bane:

img006.jpg

Men dette er jo ikke Omegaer. Tror pokker ikke jeg har bilde av den Lotusen. Sitter å leiter her nå..

...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Integral er rått!! så du må gjerne bare poste bilder :)

Kanskje Audi forbud her, men vi må gjøre alle til lags, også ZynTex. Denne hadde jeg i 1993 el 1994. En av de absolutt første produserte Quattroene. Men den hadde vel fått makeup. Den var blandt de første 100 produserte mener jeg å huske. Ikke så viktig tidlig på 90 tallet, men i dag må det være en attraktiv bil hvis den lever ennå...

img010.jpg

...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er du egentlig? :P

Hehe. Ja si det, 42. Egentlig alt for gammel til å dingle rundt her. Men er man bilgal så er man bilgal. Og dette er bra tidsfordriv innimellom slaga..

Det er jeg som hadde bilen i denne tråden: http://www.bilforumet.no/andre_forum/opplysningen/190621-mitsubishi-lancer-evo6-tomi-makinen-edition-stjalet.html

Altså denne:

CopyofIMG_0314.jpg

Kjøpte denne 4 mnd seinere, og da den nesten ble stjålet 4 t etter at jeg kom hjem, så har jeg mista interessen litt:

IMG_0349.jpg

Så nå pussler jeg med slikt som dette. Kjøpte den forresten samtidig med EVO 6 en, men det var mye jobb med den:

179.jpg

...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dingle rundt på BF? Hva skulle vi yngre gjort uten dere "dinglere" da? Den hjelpen man får her inne får man ikke på ett vanlig bilverksted. Snarere tvært imot. Jeg er bare glad for at det finnes folk der ute som er dobbelt så gammel som meg her inne, da dem i mange tilfeller har mye mer kunnskap på bestemte bilmerker og motorer enn hva jeg har ;)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deltaone: Har du noen gang funnet ut av hvem som står bak forsøk/tyveri av bilen(e) dine? Det er jo noe rart at du skal være så utsatt for dette, mens andre har fått ha bilene i fred.

Etter det jeg forstår så ble den grå funnet igjen? Var det noe som manglet på den?

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje Audi forbud her, men vi må gjøre alle til lags, også ZynTex. Denne hadde jeg i 1993 el 1994. En av de absolutt første produserte Quattroene. Men den hadde vel fått makeup. Den var blandt de første 100 produserte mener jeg å huske. Ikke så viktig tidlig på 90 tallet, men i dag må det være en attraktiv bil hvis den lever ennå...

img010.jpg

Er såvisst ikke Audi-forbud på prosjektforumet, da om ikke 16turbo nekter å ha slikt i sin tråd ;) Nydelig bil den urquattroen :) Liker også Integralene :)

Nok OT.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider