Gå til innhold

16vturbo:Opel Omega og Sierra M20B25.Ny bil! Omega A

Ranger emnet

16vturbo

Anbefalte innlegg

• Svar 1.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

er vell kanskje ein mulighet å hive på 3l innsuget og få sveist grenrør til turbo ;) fant ein gong ei side i england som dreiv og bygde om 2.5l og 3l til turbo i vectraer... men finner ho ikkje at no :/ men vist du går i kontakt med noen som driver med sånt finner du nok noen som kan bygge turbo på x25xe'n din eller ein 3l vist du finner det :)

-03 Golf 1,9TDI
-97 Vectra B 1,8 (hugget med øks)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaah! :) får setene imorgen, de er også svarte og mye finere enn de som står der nå :) skal også bytte til svart midtkonsoll og armlene hvis jeg rekker det imorgen.

Nå skal jeg legge meg! får ha god natt folkens! sov godt og hendene over dyna!

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ikke sant du! Lærte faktisk dama å kjøre bil i dag! :P Omegan overlevde det, så da overlever den vel alt?!

Syns om dørsidene mine da? :D

Så lenge den overlevde sluring av clutch, kenguruhopp og motorkvelning så over den nok det meste ja :P

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ikke sant du! Lærte faktisk dama å kjøre bil i dag! :P Omegan overlevde det, så da overlever den vel alt?!

Syns om dørsidene mine da? :D

Så lenge den overlevde sluring av clutch, kenguruhopp og motorkvelning så over den nok det meste ja :P

Likte dørsidene veldig godt. Ble mye bedre dette enn slik det var ;)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dro opp peilepinnen ... DSC00263.jpg?t=1302443747

Her er det virkelig noe som ikke stemmer.

50/50 olje og vann... :(

DSC00265.jpg?t=1302443747

Huff, så kjedelig. Ser jo tydeligvis hva som har skjedd der. Toppakningen har blåst inn ser jeg. Hva var det som gjorde at du plutselig sjekket dette? Skulle tro det har blitt gjort dårlig grunnarbe fra forrige gang denne pakningen bra byttet. Har ikke varsellampa for olje blinket eller gitt noe lyd i fra seg?

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skulle gått over motoren skikkelig når jeg kjøpte den, men var så gira på å få i gang bilen! .. menmen!:P

Har sjekket dette før, men da fikk jeg høre at det var ''bare'' kondens og ingenting farlig, og det var det ikke så mye som det er nå, da viste det heller ikke noe på peilepinnen.

Når jeg sjekket i dag så viser det seg ganske tydelig at dette er ett problem som bare blir verre og må utbedres før den blir brukt noe mer.

Da har jeg to valg: Fikse denne, bytte topppakninger, slipe topper, ventiler og ventilseter, samt alle pakninger og regreim. Eller finne meg en c20let motor, og fikse mv6motoren å hive den i sierran :D hehe

Vil helst gjøre det siste, men pengene strekker ikke til med det første! Og mv6 motoren må fikses uansett hvis den skal havne i Sierran. Kan begynne å plukke ned motoren en av dagene, kan godt hende det blir imorgen! hehe :D

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider