Gå til innhold

16vturbo:Opel Omega og Sierra M20B25.Ny bil! Omega A

Ranger emnet

16vturbo

Anbefalte innlegg

• 4 weeks later...
  • Svar 1.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jaja folkens, da er det på tide å starte opp igjen! Er dritlei av at begge bilene bare står og samler rust, og når jeg tenker meg om så har jeg vært ganske lei alt som heter bil og motor å slike ting en lang periode - alt for lang periode...

Satt meg inn i Omegaen i sta, hørte på litt musikk og da gikk det opp for meg - jeg MÅ, bare MÅÅ få den igang igjen!

Så da har jeg bestemt meg for å ta ut motoren imorgen, plukke den ned og bytte til noen andre topper jeg har liggende (fortsatt mv6 topper bare at disse er overhalte)

Hadde tenkt å kjøpe meg ny tv på tirsdag når jeg får lønning, men da blir jeg bare sittende inne å ronke hele dagen så det blir det nok ikke! Så da kjøper jeg heller inn det som trengs for å fikse min elskede omega <3

Planen blir da: Fikse mv6 motoren og få den god som gull, sveise ny eksos med nye cat'er med ''hurtigkobling'' slik jeg får godkjent den og slik jeg får max effekt, etter alt det så blir det Sierran som står for tur med m50b25!

Følg med folkens blir bra dette her! :)

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er omegaen tappet for alle væsker og alt er løsnet, det som da mangler er da å løfte ut motoren, noe som ikke blir gjort før onsdag for da får jeg deler :) Legger ut ett bilde av hvordan olja så ut:251129_10150268404416101_570646100_9202150_4604232_n.jpg

Når jeg løsnet tappeskruen så kom det sikkert 1-2 liter med ''rent'' vann før det kom olje og vann ut :O

Satser på å få oppdatert dere på onsdag eller torsdag, spørs hvordan det blir med jobben :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dere døde? :P

iallefall, de sa på Opel at jeg skulle få delene mine imorgen så da blir det skruing hele dagen, mulig det blir oppstart på kvelden? følg med gutter og de jentene som er her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opel fikk ikke delene mine i dag men siden jeg hadde fri hele dagen så måtte jeg skru!

Plukket ned MV6 motoren og det som møtte meg når jeg tok av toppdekslene var:

DSC00330.jpg

og mere av en god blanding av rust og Bayleys! :D

DSC00331.jpg

Når jeg gikk videre til å ta av toppene så ble jeg møtt av dette... :(

DSC00334.jpg

DSC00335.jpg

3 av stemplene er ødelagte...

DSC00336.jpg

Selvfølgelig så er ene toppen ødelagt

DSC00337.jpg

Så det va end of story med MV6en iallefall.. noen som vil ha? ferdig nedplukket?

DSC00348.jpg

Så da dro vi likegreit å hentet V6 motoren som egentlig skulle i sierran med denne pærlen! :D

DSC00338.jpg

Og den motoren så da slik ut!

DSC00339.jpg

tok av toppene

DSC00343.jpg

Hadde alt jeg trengte til å skifte topppakning på 2,5 liggende så da kan de på opel bare få ha delene mine på lager :) Litt glad for at delene ikke kom før jeg fikk tatt av toppene på MV6en igrunn :D

Slik så det ut når jeg ga meg i dag, fikk på toppene og tightet, noe som er en hel jobb i seg selv! :P

DSC00345.jpg

Endret av 16vturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som følger med lenger? men ja, kjøpte meg to nye katalysatorer og en ganske perfekt lyddemper på biltema :)DSC00349.jpg

2x2,5'' inn og 3'' ut :) Håper det blir bedre lyd i omegan nå med ny eksos hele veien, dere kan jo høre hvordan den var før:

skranglete lyd på en måte ..

i en tunnell :)

http://s1237.photobucket.com/albums/ff462/16vturbo1/Prosjekt/?action=view&current=Mv6.mp4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurest og begynne og skru da :)

jaah, var deilig :)

Bli d skilt på gobil'n i sommer da? kansje en rudskogen tur i juli? :D

blir sikkert skilt i år, men blir nok ikke gatebil på denne bilen på en stund :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok flere enn du tror som følger med her vettu. Er ikke alltid jeg skriver noe her inne, men plutselig kommer jeg med noen gloser ;)

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider