Gå til innhold

16vturbo:Opel Omega og Sierra M20B25.Ny bil! Omega A

Ranger emnet

16vturbo

Anbefalte innlegg

• Svar 1.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jeg dro på biltema og kjøpte meg oransje parklyspærer - forlenget ledningene til parklyssokkelen og borret hull i blinklyset og limte fast sokkelen med pæra inni :)

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kom meg ikke lenger enn å sette på manifoldene og shimse slavesylinderen i dagDSC00372.jpg

Hadde to slavesylindre til så da kunne jeg likegodt ødelegge den ene! Som dere ser da så har jeg delt den jeg hadde liggende i to og satt den delen mot girkassa slik det blir tett :) Kappa ut noen rørbiter og fant meg lengre skruer så ble det veldig bra! ;)

Og her er grunnen til at jeg ikke fikk komt meg lenger i dag, lufteslangen var litt for kort så jeg må få laget meg nye imorgen :)

DSC00373.jpg

Er ganske oljete og jævlig inni der.. skal få vasket det imorgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ehm ja, for å gjøre en lang historie kort:

På onsdag så TIGet jeg noe eksosgreier for en kompis med slike dritbriller! Pappa hadde speedglass maska på jobb så jeg måtte ta det jeg hadde for hånden: CD-AP-098450351-SVEISEBRILLE_m.jpg

Det resulterte i 2.grads forbrenning på nesen og 1. grads på kinnene, pannen og halsen.

Dagen etter våknet jeg med feber og så kvalm jeg nesten ikke klarte å spise på hele dagen, og samme dagen etter. Dro på legen i dag og fikk diagnostisert ''metallfeber'' og styr å stell! Håper formen er bedre imorgen så jeg får skrudd litt på Omegan :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasket motorrom i dag, og det ble veldig bra! :D

Noen før bilder. (for å si det mildt så var det JÆVLIG SKITTENT!!!)

DSC00374.jpg

DSC00375.jpg

svenskekrom

DSC00376.jpg

Veldig oljete nedi der.

DSC00377.jpg

Fant ut at denne var grå og ikke svart.. hmmh :D

DSC00380.jpg

Fikk vasket girkassen og satt på det nye lufterøret til clutchen :)

Har også smørt på ett lag med hammerite på traversen der.. og ja, vet vet det er sig!

DSC00384.jpg

Var så mye lakkskader og små rustflekker her og der så de ble slipt over og lagt rustgrunning over :) Syns det ble flott jeg, iallefall i forhold til hvordan det så ut før jeg begynte nedi der :) DSC00383.jpg

DSC00389.jpg

DSC00392.jpg

takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si du står på når du gidd3r! Hehe, neida, blir bra resultater da. Men har du tenkt å lakke det rødt igjen da??

Har hatt noen gode dager nå :D Næææh, får lakke det rødt neste gang jeg skal bytte motor... Hadde bare tenkt til å pensle på på traversen og litt nederst i motorrom, men det var så mye skadet lakk osv at jeg bare måtte gå ammokk med penselen! :) Eeehm, vent nå litt!!! Dette skulle jeg ikke sagt ''...neste gang jeg skal bytte motor'' jaja, blir en tidlig dom på motoren som skal ned imorgen :)

blir kjempeknall dette her :D

Håper det! Har noe owatrol til overs om du vil ha på panseret ditt? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå satt i motoren og den startet til slutt og gikk fint:-) hadde litt problem med releet til bensinpompa.

men når jeg skulle lufte clutchen så rant det bremsevæske ut av girkassa, som betyr at det er problemer med shimsinga....

får legge ut bilder når internetten kommer tilbake, sitter på mobilen å skrive dette så :-P

Endret av 16vturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider