Gå til innhold

16vturbo:Opel Omega og Sierra M20B25.Ny bil! Omega A

Ranger emnet

16vturbo

Anbefalte innlegg

er ikke powerboks, kun rør liksom :P merket ingen forskjell så jeg skal bytte tilbake til originalt :)

Drar å henter motor i dag folkens! Dere får bare sitte å lure på hva slags :D

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 1.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nye motoren! En m20b25 fra bmw e30. Tror det vil sparke greit, det gjorde den iallefall i e30n :)

DSC02940.jpg?t=1310587621

Å sku en bil uten travers og sveiset diff er ikke gøy! men vi fikk den på plass med flittig hjelp av elefanten :D

DSC02942.jpg

Følg med folkens, målet er å få den klar til neste torsdag :) om 8 dager...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det får da være grenser! Bilder av hva som er blitt gjort? Tror du har blitt gal jeg mann! Bilder og firm er noe vi ikke vil ha. Bare en masse vissvass og tullskriving om noe som overhodet ikke har noe med dette prosjektet ditt å gjøre. Det er jo derfor man legger ut noe her, for at andre skal kunne ødelegge tråden din og fortelle hvor gal du har blitt :P

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bra jeg spurte dere før jeg la ut! takk for advarselen! fra nå av så blir det ingen bilder, oppstartsfilm, herjefilm, eller noe! kun prat om dårlig vær osv! :Dlove you guys! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bra jeg spurte dere før jeg la ut! takk for advarselen! fra nå av så blir det ingen bilder, oppstartsfilm, herjefilm, eller noe! kun prat om dårlig vær osv! :Dlove you guys! <3

Godt å høre at du tar dine medmennesker seriøst og gir den respekten vi fortjener. Det er tross alt vi som skal bedømme bygget ditt ;)

Det finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klær sier dem. Men jeg veit ikke jeg, føler det fort kan være begge deler samtidig jeg da men :wonder:

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaahh, update da?

Startet dagen i dag med å sveise motorfester og travers :D

Så ikke før jeg var ferdig at jeg hadde tigget med full gass på varmen! ledningen til apparatet hadde lurt seg borti brytern! :P

DSC02946.jpg

tror ikke det detter av med det første iallefall :D

DSC02945.jpg

Fikk på ett lag med hammerite.DSC02947.jpg

satt i motoren DSC02948.jpg

Som dere ser så blir det litt for lite klaring der bak, og motoren haller litt, så jeg må modde litt på tunnellen.DSC02949.jpg

tok ut framsetene, teppet, matter, dashen og mye greier ;P så da begynner jeg å kappe sundt imorgen! :D DSC02953.jpg

må finne en superlur måte å montere clutchpompa, så jeg får bygd om til hydraulisk clutch ;P men jeg får ta det som det kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte dagen i dag med å skrape asfaltmatter fremme - tidenes drittjobb! Glad jeg har luftmeisel:D

Som sagt i forrige post så blir det alt for trangt med torpedovegg og girkassetunnell. Så da var det frem med tigersagen! :D

DSC02954.jpg?t=1310850176

etter noe mere kapping ble det slik! DSC02955.jpg

satt i motoren igjen, men fant for ut at om jeg ikke kapper mere så blir det tull med giroverføringen...

DSC02957.jpg

DSC02958.jpg

kappet vekk litt til og begynte på å lage festet til girkassen..DSC02959.jpg

Og det ble slik

DSC02960.jpg

Får satse på det holder! ;P

DSC02961.jpg

Den ble montert og passet selvfølgelig ;P DSC02965.jpg

DSC02967.jpg

Ble en flott patent på giroverføringen ;PDSC02962.jpg

DSC02964.jpg

Det var alt for i dag!

Endret av 16vturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at du tar dine medmennesker seriøst og gir den respekten vi fortjener. Det er tross alt vi som skal bedømme bygget ditt ;)

Det finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klær sier dem. Men jeg veit ikke jeg, føler det fort kan være begge deler samtidig jeg da men :wonder:

Jeg har skuffet deg, jeg la inn bilder av hva som hadde blitt gjort! håper for all del du tilgir meg og ikke får meg bannet ! :D

Det fins dårlige klær, men i Ålesund så finnes det iallefall dårlig vær! Skrur du ute med hansker så blir de våte, fortsetter du å bruke dem så mister du fingrene til slutt! :P

Er så heldig og har fått noen veldig fine dager nå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skuffet deg, jeg la inn bilder av hva som hadde blitt gjort! håper for all del du tilgir meg og ikke får meg bannet ! :D

Det fins dårlige klær, men i Ålesund så finnes det iallefall dårlig vær! Skrur du ute med hansker så blir de våte, fortsetter du å bruke dem så mister du fingrene til slutt! :P

Er så heldig og har fått noen veldig fine dager nå :D

Skal vel klare å tilgi deg vil jeg tro. Vi er tross alt bare mennesker, så vi gjør jo alle feil ;)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider