Gå til innhold

16vturbo:Opel Omega og Sierra M20B25.Ny bil! Omega A

Ranger emnet


16vturbo

Anbefalte innlegg

  • Svar 1.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Var det positivt eller negativt?!?!?!!?!?!?

 

Det var en spøk, men ment positivt. Jeg har kanskje så mye som 4 timer bak ei sveisemaske, så jeg behøver vel ikke fortelle hvordan mine sveisefuger (Larver/striper ja kall det hva du vil) ser ut som. Og dette er kun med trådmater med flux tråd.

 

Ser veldig bra ut det du har sveiset. Brukt elektrode? (Også kallt sveisepinner i min vennegjeng)

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en spøk, men ment positivt. Jeg har kanskje så mye som 4 timer bak ei sveisemaske, så jeg behøver vel ikke fortelle hvordan mine sveisefuger (Larver/striper ja kall det hva du vil) ser ut som. Og dette er kun med trådmater med flux tråd.

 

Ser veldig bra ut det du har sveiset. Brukt elektrode? (Også kallt sveisepinner i min vennegjeng)

 

Flott at det var en spøk! :D Skal ikke si jeg er supergod til å sveise jeg heller, men vil også legge til at når jeg var 12-13 år og hadde kjøpt meg en hjemmebygd gokart - en gang så knakk styrestaget, pappa gadd ikke å hjelpe meg for han mente go-karten var ett dårlig kjøp ... så da tok jeg likegodt saken i egne hender og fyrte opp TIGen og prøvde meg frem! Det var da jeg begynte og interressere meg for sveising å satt ofte og øvde meg på noen metallbiter :D Så ibunn og grunn er jeg selvlært sveiser :)

 

så ja, jeg sveiser alt med TIG, bruker av og til elektrode når vi er tom for gass! :)

 

slike tynne plater som er i karosseri er sinnsykt vanskelig å sveise, veldig lett å brenne hull osv :P

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

 

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han som skulle lære meg å sveise ble lam fra livet og ned i påske, så han lå rett ut i senga i 2.etg mens jeg drev på baksiden av huset og prøvde meg frem. Måtte rope til han for å høre hvordan jeg skulle justere ting og slikt. Fikk bare ett enkelt svar. Jeg DRITET i om det så koster meg tusenvis av kroner i sveisetråd! Du får prøve deg frem og se hva som skjer, så kan du komme opp med emnet ditt etterpå så jeg kan kontrollere det.

 

slike tynne plater som er i karosseri er sinnsykt vanskelig å sveise, veldig lett å brenne hull osv :P

 

Har ikke sveiset karosseriplater ennå, men i løpet av uka er det vel kanskje prøvd det også. Men sveiset flexirør til eksosrør og merket fort at jeg hadde på horribelt mye varme for å si det sånn. Sveiset en liten pærle, men endte opp med ett hull på størrelsen med ei krone ved siden av i løpet av veldig kort tid bak sveisemaska :wonder:

Fikk det til etter hvert, og nå har jeg bestemt meg for å kaste eksosanlegget. Ingen ting av hva jeg har brukt er tilpasset, så jeg kjøper ett brukt anlegg av en kompis av meg for 500,- og sveiser på DTM bromlepotta mi bakerst på det anlegget i stedenfor ;)

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han som skulle lære meg å sveise ble lam fra livet og ned i påske, så han lå rett ut i senga i 2.etg mens jeg drev på baksiden av huset og prøvde meg frem. Måtte rope til han for å høre hvordan jeg skulle justere ting og slikt. Fikk bare ett enkelt svar. Jeg DRITET i om det så koster meg tusenvis av kroner i sveisetråd! Du får prøve deg frem og se hva som skjer, så kan du komme opp med emnet ditt etterpå så jeg kan kontrollere det.

 

 

 

Har ikke sveiset karosseriplater ennå, men i løpet av uka er det vel kanskje prøvd det også. Men sveiset flexirør til eksosrør og merket fort at jeg hadde på horribelt mye varme for å si det sånn. Sveiset en liten pærle, men endte opp med ett hull på størrelsen med ei krone ved siden av i løpet av veldig kort tid bak sveisemaska :wonder:

Fikk det til etter hvert, og nå har jeg bestemt meg for å kaste eksosanlegget. Ingen ting av hva jeg har brukt er tilpasset, så jeg kjøper ett brukt anlegg av en kompis av meg for 500,- og sveiser på DTM bromlepotta mi bakerst på det anlegget i stedenfor ;)

 

Hva skjedde med han som ble lam? utrolig trist iallefall..

 

Det beste er vel å prøve seg fram selv når det gjelder sveising, og kansje motta noen tips ettervært, du blir iallefall ikke noen god sveiser med å lese i lærebøker! :D

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

 

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ikke sveise fast bakre del av Omegans "spakstell", da river den seg ut av gear når du trør på pedalen.... Sveis heller fast braketten som holder gummifestet....slipper sånne teite/dumme bommgiringer da :)))

På ALKOHOL (E85)

 

Omega 2,0-2,5V6 98mod. Drifting along slippery roads!!!

Omega 2.0 94mod. Prosjekt :) Snart spiker !! Spiker nå, hvil i fred :)

Astra F2 95 mod. 1,6 16V Bruksbil Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg tenker meg om så kan det vær du har rett Sehen, men vi får prøve slik som det er nå, og hvis det ikke funker så får jeg lage meg ett stag fra kassa stil spakstellet :P

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

 

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår