Gå til innhold

16vturbo:Opel Omega og Sierra M20B25.Ny bil! Omega A

Ranger emnet

16vturbo

Anbefalte innlegg

• Svar 1.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Som sagt tidligere, du får ALDRI noen penger med meg etter den oppførselen din, så du har bare deg selv og takke. Å dra deg til helvete utav tråden min om du ikke har noe konstruktivt å komme med!

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sehen@ Vær så snill å finn på noe annet å bruke tiden din på.

16vturbo@ Nydelig film! Bare vær forsiktig med å filme sjåfører og andre i/utenfor bilen som er til stede, i tilfelle det skulle bli noe spørsmål rundt dette fra onkel blå ;)

Men få gjerne opp en film til fra utsiden, sånn at man ser bedre draget i den og slikt ;)

Edit: Jaja, slike som meg blir aldri fornøyde! Finn noe hardt å slå i huet på meg du :P

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sehen@ Vær så snill å finn på noe annet å bruke tiden din på.

16vturbo@ Nydelig film! Bare vær forsiktig med å filme sjåfører og andre i/utenfor bilen som er til stede, i tilfelle det skulle bli noe spørsmål rundt dette fra onkel blå ;)

Men få gjerne opp en film til fra utsiden, sånn at man ser bedre draget i den og slikt ;)

Edit: Jaja, slike som meg blir aldri fornøyde! Finn noe hardt å slå i huet på meg du :P

Dessverre så var kameramannen like gira som meg og filmet alle plassene han ikke skulle filme :) men takk til mister MacGyver93 så er det ''fikset'' så nå er det denne videoen som gjelder :) (jeg ser den om og om igjen hele dagen lang...)

Det blir mange flere videoer, jeg må bare finne ett bedre opplegg til clutchen først, pumpa knakk rett av :(

Men det som ha sjokkert meg mest er at mellomakslingen er mer eller mindre rett. Med tanke på at den er sveist sammen av en liten bit gammelt eksosanlegg, omega aksling og sierra aksling så holder den faktisk også! :D

Draget er faktisk utrolig! Spant rundinger i 2. gir med full bil! :D

Får også nye felger imorgen, så det blir vel en update :) Skulle ønske dere hadde kost dere like mye som jeg har gjort når jeg har bygget denne bilen, og ikke minst kjøringen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ikke sveise fast bakre del av Omegans "spakstell", da river den seg ut av gear når du trør på pedalen.... Sveis heller fast braketten som holder gummifestet....slipper sånne teite/dumme bommgiringer da :)))

This myth i busted!

Den hoppet ikke ut av gir en eneste gang når vi herjet, så jeg vil tørre og påstå at du tok feil! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

This myth i busted!

Den hoppet ikke ut av gir en eneste gang når vi herjet, så jeg vil tørre og påstå at du tok feil! :)

Busted for a while or for the rest of the life?

Skummelt å ta den konklusjonen allerede nå da men. Vent å se om den holder ei god stund ;)

Nor det gjelder mellomakslingen din: Har du mulighet til å sjekke om den er helt rett? Altså på en måte avballansere den, sånn at du veit at dette er i orden?

Allright at den spinner greit på 2.gir med full bil. Det er halve morroa det når man bygger morrobil :D

Var pene disse felgene der ;)

Må få koblet opp resten av målerene også da, og ikke bare ha voltmeter. Har du for oljetrykk og slikt?

Hvordan ble det med speedometeret ditt? Bruker du originalt Ford meter eller bmw? Tenkte da på at så lenge du nå har 6sylindre i stedenfor 4 så vil du jo få feil impulsstrøm for måling av turtall.

Ellers foruten dette så ser det greit nok ut. Hadde blitt helt på topp om det hadde kommet en film med blårøyk og børning ;)

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Busted for a while or for the rest of the life?

Skummelt å ta den konklusjonen allerede nå da men. Vent å se om den holder ei god stund ;)

Den test turen vil jeg tro kan sammenlignes med 1 års finkjøring så ja, jeg trekker den konklusjonen :) men skal innrømme at det var litt bevegelse i spaken når vi reiv i clutchen :)

Nor det gjelder mellomakslingen din: Har du mulighet til å sjekke om den er helt rett? Altså på en måte avballansere den, sånn at du veit at dette er i orden?

Eneste muligheten jeg har for å sjekke det, er i dreiebenken på skolen, eller å kjøre fort med sierran. Den siste er ikke noe gøy ettersom jeg må stille opp igjen spissingen fremme pga jeg flyttet tannstaget noen cm bakover, den sporer alt for mye nå og er ikke god å kjøre, men det blir gjort fortløpende :)

Allright at den spinner greit på 2.gir med full bil. Det er halve morroa det når man bygger morrobil :D

Var pene disse felgene der ;)

Det er helt konge at den gjør! :)

Felgene er ikke så stygge nei, iallefall til å ha fått de gratis :D

Må få koblet opp resten av målerene også da, og ikke bare ha voltmeter. Har du for oljetrykk og slikt?

Hvordan ble det med speedometeret ditt? Bruker du originalt Ford meter eller bmw? Tenkte da på at så lenge du nå har 6sylindre i stedenfor 4 så vil du jo få feil impulsstrøm for måling av turtall.

Ellers foruten dette så ser det greit nok ut. Hadde blitt helt på topp om det hadde kommet en film med blårøyk og børning ;)

Den ene måleren du ser er vanntemperatur og volt. Den viser i hovedsak vanntemperatur. Den veksler vær 30 sekund eller noe, men samtidig så er det lys rundt den som indikerer vanntempen så jeg er sikker den tiden den viser volt om du skjønner :)

Skal få inn en oljetrykk og kansje oljetemp måler også, jeg har oljekjøler montert med thermostat så jeg er ganske safe der da.

Kommer til å sette inn ford sitt speedometer, selv om det ikke har noen annen hensikt enn å vise hvor mye bensin som er igjen på tanken... Jeg kan selvfølgelig ikke bruke turtellern og iallefall ikke speedometeret - fordi på ford så er det en wire som går til girkassa og måler farten, på bmw så er det på diffen. Så der har jeg ett lite dilemma i og med jeg bruker bmw kassa, har ingenting å ta fartsmåling ifra. Men ang speedometeret så lurer jeg på om jeg kansje bare skal drite i ford sitt? lage min egen plate med ''ekstern'' bensinmåler, turtall og div annet? Har nemlig en sann stor turteller liggende med shift-light, som kan stilles fra 4-6-8 cyl. Vi får se :)

interiøret er bare smelt sammen så vi fikk testet den, er fortsatt mye igjen å gjøre med tanke på å rydde ledninger og motorrom osv.. utvendig shining trengst iallefall :)

Filmer kommer det til å bli nok av, bare å smøre seg med tolmodighet og vise interesse til prosjektet mitt så jeg få trua til å jobbe videre og få til noen skikkelige filmer ettervert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider