Gå til innhold

16vturbo:Opel Omega og Sierra M20B25.Ny bil! Omega A

Ranger emnet

16vturbo

Anbefalte innlegg

Joda :) Xenon hadde vært noe, men ikkje uten linselykter, og det er vel umulig å oppdrive til sierra?`Vet ikke hva de morette lyktene er men..

Tror ikke det er noe poeng i å style bilen, kresjet senest i går natt med enda en trafikkøy som stod i veien! Knuste en stor bit av den og sierran fikk seg en trøkk :( Tror jeg bør slutte å la folk som ikke kan å kjøre bil få kjøre sierran! Han som kjørte var vandt til en lat 2,0 omega, og det er ikke sierran! :P menmen, fikser det vel.

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 1.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Vet ikke hva de morette lyktene er men..

Her ser du Morette lykter på Sierra.

44627.jpg

Tror ikke det er noe poeng i å style bilen, kresjet senest i går natt med enda en trafikkøy som stod i veien! Knuste en stor bit av den og sierran fikk seg en trøkk :( Tror jeg bør slutte å la folk som ikke kan å kjøre bil få kjøre sierran! Han som kjørte var vandt til en lat 2,0 omega, og det er ikke sierran! :P menmen, fikser det vel.

Vel, ikke at jeg har noe med dette å gjøre, men det å låne bort bilen sin er vel bare dumt. I mange tilfeller så ender det med at du selv må koste alle skader, da folk enten ikke gidder å betale skadene eller ikke har råd til det selv. Jeg låner ikke bort bilene mine til andre folk i hvertfall, etter at jeg fikk igjen drømmebilen min knust i hele trynet. Se tråden min her:

http://www.bilforumet.no/andre_forum/prosjektforum/250816-zyntex-92mod-audi-80-2-3e-quattro-trim-styling-og-anlegg-langtidsprosjekt.html

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumt er det jo, men jeg har ikke lappen selv og vil jo finne ut hvordan bilen fungerer. Får håpe han ordner opp for seg med deler osv, hvis ikke har jo han samme bil som meg med mye flotte deler..

Utrolig kjedelig det som skjedde med audien din! Bilen bli liksom aldri den samme etter et sann kresj, med tanke på all rettingen og slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å komme seg, ikke ferdig enda :) må få tak i noe stålull, noen som vet?

Stålull selger dem i dagligvarebutikker. Gul boks med blå merker og heter Svint hvis jeg ikke husker helt feil. Se under vasken hjemme. Kanskje din mor har gjemt litt der ;)

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter å lurer på hva jeg skal gjøre med den røde Omegan min, føler den bare blir stående og ruste å ta plass. Vurderer å bruke den som delebil til den grå, som er mye bedre og har gått mye mindre. Ett karosseribytte med andre ord. Vurderer også salg eller banebilprosjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilder av dagens hendiger er vel ett must! :)

Kjekt å ha CNC Plasma til å skjære ut de ringene :) Dette er 4'' med noen hull i, ikke mange men nok.

DSC03289.jpg

Det øverste røret er 3'' inn på potta, og den nederste ringen med 4 hull i havner på midten av potta.

DSC03290.jpg

Her skulle jeg til å slå røret igjennom og sveise igjen... tok til vet og testet stålullen med en lighter.

DSC03288.jpg

Testen førte til en tur på biltema (ca 5 minutt fra skolen) og da kjøpte jeg dette vidunderstoffet som tåler 1100 grader, noe som burde være nok.

DSC03291.jpg

noe drit å sveise igjen endene der, 0,8mm rustfritt er veldig lett å brenne hull i! Men det ble jo tett og lærern var fornøyd. Den styggeste sveisen på potta dere ser til høyre der, er like bra som den som er 2. best i klassen på TIG.. Det sier jo litt om nivået.

DSC03292.jpg

Fikk 5+ på den potta der.

Tok den med meg hjem og prøvemonterte på sierran, tok den av med en gang og besluttet at den som var der passet mye bedre :) Så den havnet på omegaen i stedet. Fikk ikke tatt noen bilder av det, ble så mørkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider