Gå til innhold

Startproblemer (audi 80)

Ranger emnet

Audi4lifee

Anbefalte innlegg

Hei.

Har start problem på min audi 80 med 90 hester.

Før så hadde bilen fuske problemer og etter at jeg skiftet lambdasonde så ble fuskinga borte.

neste dag jeg skulle starte bilen så fikk jeg ikke start ved første forsøk :s

den startet alltid selom det var -30 men nå vil den bare starte ved hjelp av å trykke inn gasspedalen :S og når det start ved hjelp av gass så er det så lavt turtall på den

den ligger rundt 500 og noen ganger enda lavere...

noen som vet hva det kan være ?

kan det være bensinfilteret som er tett?

Bil:

1: Audi 80 2,0

2: Audi 80 2,0E Quattro

3: Audi A4 1,6

4: Bmw 518i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg skiftet bensinfilteret uten at det hjalp noe

er så jævla kjett å starte bilen ved å pumpe gassen åsånt og sitte 10 min å holde på gassen slik at den kommer på riktig tomgangsnivå

det er slik at om jeg slipper gassen så kommer bilen på 500rpm og da den blir varm og kommer seg rundt 70-90 grader da fungerer den helt fint :s også er det sånn at når bilen har stått i en time og når jeg starter igjen så har bilen så lavt turtall ved start også plutselig jobber turtallen seg opp

er det ingen som vet hva det kan være ?

er så lei det her

Bil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har skiftet den føleren men det hjalp ikke

men når bilen har stått å gått litt på tomgang i 1min ca og når jeg kobler fra den ledningen fra temperaturføleren så går motoren bedre og så fort jeg kobler den igjen så går den dårlig igjen :s

skjønner ikke hva det kan være

Bil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

btw, før så hadde bilen fuske prblemer men det fiksa jeg ved å shifte lamdasonde

men nå har jeg fått det problemet daa

lei å starte om morran og må sitte i bilen å holde på gassen for at den skal komme på riktig tomgangs nivå

ingen som vet hva det kan være ?

Bil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har jeg prøvd å sjekke hvor mange ohm er på den føleren når bilen er varm/kald

jeg sjekket det men på multimeteret viste det ingenting også prøvde jeg engang til så så jeg det men så ble det borte med engang

syns det var litt rart og multimeteret var hel og fungerte fint

skjønner virkelig ikke det der...

kan det være noe mer som kan skaffe sånne problemer ? untatt den føleren daa

lurer på om jeg skal skifte hele den monojeten

Bil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider