RuuDpus Skrevet Januar 31, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2011 Hei! Jeg har en Audi A4 stasjonsbogn 99mod. Har bytta skiver og klosser bak, samt drivakselmansjett. Når jeg fikk tilbake bilen så hakker det ved bremsing når farta på bilen er ca 5-35 km/t. Det kjennes egentlig ut som at det er ABS som slår ut, for jeg kjenner det såpass godt i bremsepedalen og det kommer en lyd. Samtidig kjennes det ut som at det kommer fra forran på bilen, men det blir litt gjetting. Er det noen som har noen formening om hva dette kan være? Skal ha bilen på etterkontroll etter eu-kontroll og vil gjerne ha det i orden før jeg viser den igjen, og dessuten er det ganske plagsomt. Har bare kjørt en dag etter å ha "fikset" bilen... Kan dette være noe som går seg til? Mvh Espen Ruud Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Januar 31, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2011 Kan det være løse ABS-ringer bak, evt. foran? Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 31, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2011 Sjekk om tannkransene til ABS'en er fulle av rust eller andre ting som ikke har noe der å gjøre ;) I såfall bør du rengjøre/renske de. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RuuDpus Skrevet Februar 1, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2011 Var å prata med han som har skrudd i dag, og han mente det var noen ringer(absringer?) som sannsynligvis har blitt skeive, og at disse vil gå seg til i løpet av en uuke om jeg kjører hver dag, så da får vi vente å se om han har rett ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RuuDpus Skrevet Februar 9, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2011 Nå er ringene rensa, og det føltes bedre, men etter noen dager nå så føler jeg at hakkinga er værre enn den noen gang har vært... Kan det være noe annet? Kan det f.eks være noe med drivakselen der mansjetten er bytta? hmm... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Februar 9, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2011 Lyser ABS lampa på bilen? konstant, eller av og til? (eller er den ødelagt?). Ofte så er det en ABS føler på ett av hjula som må byttes. Lese ut feilkoder så får man vite hvilket hjul. -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RuuDpus Skrevet Februar 9, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2011 Når jeg starter bilen så lyser den i ett par sekunder, men jeg har ingen formening om den har gjort det før også... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Februar 9, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2011 Den skal lyse noen sekunder når du slår på tenninga, og så slukke - om alt er OK. Om det oppdages feil i systemet så kommer lampa på igjen. Litt merkelig om det ikke kommer varsellampe når du kjører med de symptomene du beskriver. Uansett ville jeg få lest ut feilkoder. Mulig du får indikasjon på en feil som er "intermittent" -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RuuDpus Skrevet Februar 9, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2011 Ok... Hvordan får jeg lest ut feilkoder? Kostbart å lese ut sånne? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 9, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2011 Ok... Hvordan får jeg lest ut feilkoder? Kostbart å lese ut sånne? Du kan kjøre innom Møller, de tar betalt for en halv time ved avlesing av feilkoder. Eller du kan kjøpe deg en sådan dings som i linken ;) http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/audi-diskusjoner/175763-guide-feilkodeavlesing-uten-vag-com-2.html#post2750273 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RuuDpus Skrevet Februar 10, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2011 Takk ;) Har testet litt ute i dag, og når jeg låser bakhjula med brekket, så oppfører den seg likt dersom jeg bremser, noe jeg antar at feilen ligger forran på bilen et sted... Har bestilt etterkontrollen i dag, så de skulle ta en titt på det i samme sleng på den lokale audishappa ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NoNameE30 Skrevet Februar 12, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2011 Stjeler tiopicen din litt eg.. :p Min er akkurat sånn og. Det er ABSen som jobber heile tiden. ligger eg i 80 til 100, kobler ABS seg ut og lampa lyser i dashbordet.. Har forhørt meg litt rundt og dei seier du må stille inn ABSfølerane. Du må måle OHM`en på begge sider og dei må være lik motstand. (veit ikkje om det er en gitt verdi eller det holder med at dei er like?) du justerer desse ved å dra dei ut over. Noen som kan bekrefte dette ? Har målt på bilen min og venstre side var 1,117KOHM og høgre var 1,113KOHM. Visst dette stemmer, kor pisse nøyagtig dette skal være da ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RuuDpus Skrevet Mars 1, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2011 Hei igjen. Har nå hatt den på verksted for å lese av feilkoder. Jeg får følgende 2 feil: 00287 035 Omdreiningsføler høyre bakhjul -G44 00290 035 Omdreiningsføler venstre bakhjul -G46 Fyren på den lokale merkeforhandleren sier at det tyder på at skivene rett og slett ikke er riktige siden feila var på begge sidedr. Siden skivene var fra biltema dro jeg opp dit å pratet med dem. De kunne så godt som gå gode for at skivene var korrekte. De sa jeg gjerne måtte reklamere på dem, men at de så godt som garantert var som de skulle. Så da sitter jeg her, og er like langt... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Mars 1, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2011 Kan virke som ABS kransen ikke er flyttet over på de nye skivene ??? Se illustrasjoner her: http://jcrdevelopments.com/tags/cars/replacing-audi-a4-b5-rear-discs-and-pads?page=show -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RuuDpus Skrevet Mars 1, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2011 (endret) Hmmm.... Hvordan kan det være mulig? Uten kransen vil man vel ikke få abs ideheletatt? En kompis har kobla av abs ved rett og slett ikke sette på ringen. Men uten kransen, vil man vel ikke få abs ideheletatt? Kjenner jeg er møkkalei nå, og at skivene er feil virker rart etter å ha googla litt... Virker ikke som at det er greia etter litt googling hvertfall... Og de som har skrudd har demontert alt og skrudd på nytt og mener det skal være riktig. Sannsynligheten for at begge følerne skulle ta kvelden samtidig som skivene ble bytta er jo lik 0... Endret Mars 1, 2011 av RuuDpus Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg