Gå til innhold

Eksospotta røk rett etter katalysator, tips?

Ranger emnet

everlong

Anbefalte innlegg

Jeg har en Renault Kangoo 2000 modell hvor eksosen gikk til h.... her om dagen.

Røret røk tversav rett etter en fleksislange bak katalysatoren. Hvordan fikser jeg det best mulig?

Den rød streken indikerer hvor det røk, den grønne indikerer hvor jeg har tenkt å kappe av "fleksislangen" og sette på den siste delen som er å få kjøpt på biltema her: http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Motor/Eksosanlegg/Fleksibelt-skjoteror-universal/

Hvordan vil det la seg gjøre?

[ATTACH]20987[/ATTACH]

[ATTACH]20988[/ATTACH]

[ATTACH]20989[/ATTACH]

Jeg la tråden i denne kategorien da jeg regner med flest mulig ser her og ikke under Renault kategorien :)

post-31647-13804853136265_thumb.jpg

post-31647-13804853136357_thumb.jpg

post-31647-138048531364_thumb.jpg

Endret av everlong

Audi A4 1,9TDI 2002 stasjv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merk på begge rørdelene hva som er rett ned, skru av eksosen, ta med eksosen og passende flexirør fra kjøkken og stue-tema til en som vet hva baufil, vinkelkutter og sveiseapparat er, le det ligge igjen over natta, kom tilbake godt utpå neste dag med en bunke med penger å få igjen ett helt eksosanlegg.

Fpr å være helt ærlig.

Er den røket akkurat mellom fleksidelen og røret, så skifter du flexirøret, da finner du det som passer best med din bil, kutter til både det og ditt orginale rør så det passer best mulig og mest mulig likt orginalt og sveiser det sammen, er det røket i røret, så sviser du det bare om det ikke er alvorlig angrepet av rust.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider