Gå til innhold

Får ikke liv i tåkelysene :/ hjelp!!

Ranger emnet

volvo745turbo88

Anbefalte innlegg

Heia alle sammen :)

Har en opel omega 2liter stv 96mod... Har en stor plage med at jeg ikke får liv i tåkelysan, vil ikke fungere på knappen inne bilen når jeg trykker, har prøvd å sjekke sikringene, koble det med knapp å rele, men det ryker fra ledningene, så nåkka har jeg koblet feil, men fikk liv i tåkelysan, men det bynte å ryke noe veldig av ledningene :/ Så er det noen som har ett forslag hva jeg kan jøre???? eller om hvordan jeg skal koble??

Håpe på mange gode forslag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noe særlig kunnskap innenfor dette området enda, men jeg tror det kan være overspenning eller jordingsfeil? Kanskje bytte ledningene til tåkelysene.

(Som sagt, har ikke så mye peiling på dette enda, så... - ikke heng meg! :) )

[ ] 1996 Opel Astra F 1,8 Bertone Cab     [ ] 1996 Opel Astra F 1,8 Bertone Cab.  
[ ] 1996 Opel Astra F 1,6 GL                    [x] 1994 Volkswagen Golf GL 1,8 stv - Solgt

[x] 1997 Opel Omega B 2.0 16v - Solgt   [x] 1997 Opel Vectra 2.0 16v CD - ufrivillig vraket
[x]1988 Audi 80 1.8s - Solgt                     [x]1993 Audi 80 2.0 - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røykutvikling kan være overbelastning av ledningene dårlig kontaktpunkter, altså mot rele bryter osv. hadde jeg vært deg så hadde jeg gitt faen i de orginale ledningene og lagd en egen knapp som bryter styrestrømmen til rele som igjen styrer tåkelysa. + fra batteri til rele, styrestrøm fra for eksempel parklyset, men via bryter til rele, fra rele til lyktene og jording til tåkelysa nedi høgga der de sitter, støtfanger eller andre metallflater, bare sørg for å skrap vekk dritt å møkk, ellers blir det dårlig jord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryterne på disse er jo kjent for å være av elendig kvalitet så det kan rett og slett være kretskortet inne i selve bryteren som lager kortslutningen.

Selv hadde jeg full røykutvikling i bilen når jeg skrudde på tåkelysene. Prutet til meg et nytt bryterpanel på hoggern så fungerte alt fint.

Omega 2,5TD Stv Automat - Chip + MV6 Girkasse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...