Gå til innhold

vw Golf 1992 vr6 starter ikke:( får ikke gnist ?????????? noen tips?

Ranger emnet

olkey

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en Golf 3 Vr6 92 mod 2,8L som ikke starter.

Jeg har prøvd 3 forskjellige coiler, målt fordeleren(eller sjekka at den kutter der den skal)

Har prøvd med ny Hjerne(motorstyring) og fortsatt ingen gnist :(

Noen som har noe tips?

er der noen sensor på motoren eller på karroseriet som kan kutte gnisten eller ?

Startsperre kom ikkje før i 1995 slik jeg har forstått de?

Endret av olkey
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du spenning på coilen da?

Byttet start relè?

Ja jeg har spenning inn på coilen. Jeg om jeg kobler en plugg på ledninga rett fra coilen får jeg en liten gnist akkorta når jeg skrur på tenninga.

veit du hvilket nummer som står på start releet? tror du de kan ha noe med gnisten å gjøre da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det coilpack eller fordeler? sjekket halgiveren og bankesensoren på blokka? det er det lille svarte bakstykket på tennings låsen er ofte er synderen ved start og el vansker.sjekk at denne virker som den skal.

Fikk start på biln nå når jeg slepte den i gang:) å da går den fint men starter ikkje igjenn uten å sku den i gang?

kan de være tenningslåsen som er dårli da? ikke akkorat tenningslåsen men noe rundt den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går motoren kjapt rundt på starteren, eller har du dårlig spenning / batteri ?

Om svaret er ja, så er tenningsbakstykket en kandidat.

Sjekk om kontrollampe for olje m.m. lyser når du skrur på tenninga, og fortsetter å lyse når du vrir videre til startmotoren slår inn.

Om kontrollamper ikke lyser stabilt, tror jeg misstanke om tenningslås er bekreftet.

--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går motoren kjapt rundt på starteren, eller har du dårlig spenning / batteri ?

Om svaret er ja, så er tenningsbakstykket en kandidat.

Sjekk om kontrollampe for olje m.m. lyser når du skrur på tenninga, og fortsetter å lyse når du vrir videre til startmotoren slår inn.

Om kontrollamper ikke lyser stabilt, tror jeg misstanke om tenningslås er bekreftet.

--

Motoren går KJAPT rundt når jeg chinner og spenninga er bra. Oljetrykkslampa lyser når jeg slår på tenninga og begynner å blinke når jeg chinner motoren??

Lenke til kommentar
Del på andre sider