Gå til innhold

Klarer denne forsterkeren og drive denne subben?

Ranger emnet


ofchrist

Anbefalte innlegg

hei

 

har en; http://caraudiosecurity.com/shop/product/products_id/11798.html

 

og lurte på om den klarer og drive en

 

http://www.kickstart.no/Produkter/tabid/113/CategoryID/349/List/1/catpageindex/6/Level/1/ProductID/5898/Default.aspx

 

bra?

 

Annlegget fulgte med en bil jeg kjøpte men siden bilen nå selges har jeg annlegget igjen, og jeg va veldig usikker selv på om den forsterkeren var stor nokk?

 

evt så hadde jeg vert veldig takknemlig om noen hadde oversikt over volum på kasse til subben, da jeg blir nødt til og bygge en ny:)

 

Takker for svar, mvh Fredrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke vits i å kjøpe en sub som TÅLER mye watt, når du ikke kan drive den. En sub som TÅLER mye watt spiller ikke nødvendigvis høyere enn en som tåler mindre. Er heller motsatt. Det er fordi høyttalere som er laget for å TÅLE høye effekter, har gjerne også stivere oppheng, derfor også vanskligere å få til å spille.(krever mer)

 

Er foresten også myyye lettere å ødelegge et høyttalerelement med en liten forsterker, enn en for stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ingen fare å bruke den kombinasjonen så lenge du får justert Gain rett.

 

Men med kun 450W i 4ohm fra forsterker får du ikke full utnyttelse av subben med tanke på lydtrykk. Som ThomasEK sier, dersom du kjøper ny subb (som antagelig vil bli det billigste alternativet) kan du få en god del mer ut av forsterkeren ved å skaffe noe som kan kobles i 2ohm evnt. 1ohm dersom du har et greit elektrisk anlegg. Dette kan gå litt utover lydkvallitet, men her har installasjon og kasse mye å si.

 

Og når det kommer til valg av kasse så kan det være greit å vite litt om hvordan musikk du hører på, hva du setter først av lydtrykk eller pen lyd osv. Og selvfølgelig om du kal bruke denne subben, eller hva enn du bestemmer deg for.

 

Til slutt, har du ikke hørt på anlegget før du tok det ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan da være greit å velge portet kasse for da spiller du i teorien +3dB høyere. Kan være lurt med tanke på følsomhet, watt tilgjengelig og at man ikke skal dra for langt på volumknotten slik at du clipper forsterker så fort.(for ja, clippe forsterkeren, det kommer du til å gjøre med den der "450Wrms" der, som sikkert er målt ved 1kHz)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har spilt med annlegget og brukt det litt før jeg tok det ut ja, bilen skal byttes bort og da uten annlegg.

Har ellers fint lite erfaring med justering osv på bilstereo/subb. Å sprenge to gammle 12`ere er vel det nermeste jeg kommer.

 

så, for å få best mulig lyd annbefales det da og kjøpe et nytt element? evt noen forslag?

Er ikke stinn av gryn til bilstereo, men hvis forsterkeren ikke klarer og drive subben på en bra måte er det vel lite vits i og legge mye arbeid og tilpasse en kasse i bagasjerommet når du uansett ikke blir og fungere bra?

 

Har ikke spesielt store krav til fin lyd, så lenge det trøkker greit og ikke høres heelt biltema ut så funker det for meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår