Gå til innhold

Defekt dæsjbordlys,tåkefront og tåkebaklys samt kjørelys,fjernlys og parklys.

Ranger emnet

Kadettracing

Anbefalte innlegg

Har nå nylig gjort innkjøp av en 2000 vectra b 1,8 16v (x18xe1) som jeg har et problem med, Lurte på om noen har vært borti liggnene problemer.

Når jeg fikk bilen indikerte bilen at det var defekt baklyspære som ble bytte, men hadde ikke kjørelys når bryteren sto på "0" så jeg byttet kjørelys rele, fungerte etter det. Saken er at jeg får brukt fjernlysa når den står på "0" "1" og "2" på panelet allså det er ikke forskjel på lysene, hvor en jeg setter den. Når den står på midten "2" så skal KUN parklys lyse men da lyser kjørelys samt parklys.

Jeg har heller ikke lys i viserene eller tallene i dæsbordet, men alt av blinklys, hanbremslys osv fungerer fint samt km indikatoren nederst i speedometeret.

Bryterene til tåkelysene foran og bak fungerer heller ikke, det tikker ikke i rele når jeg trykker på knappene heller.

Jeg har tatt ut speedometeret og byttet pærer, jeg har byttet bryterpanelet til en jeg vet fungerer og har testet bryterpanelet i en annen funksonabel bil og det fungerte fint i den bilen.

Har byttet rele fra opel samt gått over sikringer og tåkelyspærene foran og bak.

Er det et annet hoved rele til lys som jeg har oversett? virker som om den går på et slags "nødlys program"

Legger også ved at knappene på rattet som styrer sterio heller ikke fungerer, MEN lyser!!!

Tar i mot allt av forslag....

Opel_vectra_b-interior.jpg

IMG_0528.jpg

Endret av Kadettracing

Bruksbil:93 Opel Vectra "Gold Edition"

82 Opel Manta Gt\j

Lenke til kommentar
Del på andre sider