Gå til innhold

4000 rpm på tomgang?

Ranger emnet

Ner_Q

Anbefalte innlegg

Heisann!

For noen dager siden skulle jeg hjelpe mamma å starte bilen hennes med startkabler.

Fikk startet bilen hennes, så parkerte jeg bilen min (Golf 2, 91 mod) og slo den av.

Når jeg senere skulle ut igjen og kjøre ruset motoren seg på 4000 rpm når jeg startet bilen og den sto der.

Trodde først noen sikringer gikk, men sjekka alle og de var i orden.

Så litt rundt forgasseren og så at gasspjeldet ikke var helt tilbake, det var tomgangsregulatoren som sto i veien (regulerte ikke tilbake til tomgang).

Har kjøpt meg ny regulator (full elektronisk, uten vakum tilkobling) og montert den. Men har fortsatt samme problem?

Noen her som veit hva problemet kan være, eller om det er noe som må justeres?

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

golf 1.8 etter 89 har som regel monopoint pga konseptet med katalysator og standard forgasser ikke harmonerer noe særlig

spjellet skal ikke gå helt tilbake grunnet tomgangstyringa på bilen (tomgangen er ujusterbar på monojet)

går den reint på 4000rpm? eller er det en del feilslag etc? første som slår meg er vakuum-lekkasje

ofte i flensen mellom innsprut og innsug. samt det 90graders gummibendet som går til bremsekraft forstereker

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

golf 1.8 etter 89 har som regel monopoint pga konseptet med katalysator og standard forgasser ikke harmonerer noe særlig

spjellet skal ikke gå helt tilbake grunnet tomgangstyringa på bilen (tomgangen er ujusterbar på monojet)

går den reint på 4000rpm? eller er det en del feilslag etc? første som slår meg er vakuum-lekkasje

ofte i flensen mellom innsprut og innsug. samt det 90graders gummibendet som går til bremsekraft forstereker

Den går litt opp og ned, men ikke sånn at motoren fusker. Det med vakuum-lekkasje på bremsekraft forsterker tenkte jeg faktisk på idag, siden jeg bytta hele br.kraft forsterkeren noen måneder siden. Kan hende den suger litt falsk luft der. Skal faktisk teste det ut, for nå kjører jeg uten tomgangsregulatoren :P

Takk for svaret :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Tar opp denne tråden igjen jeg. Har samme problem på min golf 2. 87mod 1.6 forgasserjævel..

Har ikke turteller men tipper den ligger på rundt 2000rpm på tomgang uansett om motoren er kald eller varm.

Har ikke villet bort å pelle på det siden bilen er bruksbil. Noen forslag til hva det kan være? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider