Gå til innhold

Er folket fornøyd med BMW?

Ranger emnet

Chosen

Anbefalte innlegg

• Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by BMW-323

ja, da har du sikkert lagt merke til den store forskjellen på interiøret? Jeg hadde jo en 97 323coupe før og nå en 93.. Er natt og dag.

Det har jeg absolutt gjort :cool:

96' Ford courier (2 stk)

Nesten solgt - 95' 320i cab

x- 93' 318iA

x- 94' Peugoeot 306

Member of Bmw Car Club Norway

www.bmwccn.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En veteran innen BMW i Norge som jeg pratet med på lørdag fortalte meg at E34 var den siste bra BMW'n. E36, E39, E46 etc har så mye dill som går istykker, spesielt alt det elektroniske, mens E28 er blandt de mest skuddsikre.

Når det gjelder deletilgang så er det veldig mange deler som passer på tverst av de ulike modellene og typene. F.eks passer svinghjulet fra 3.0s på 1968 på alle M30 motorene frem til de gikk ut av produksjon, mens rådene fra M10 motoren i 1602 passer i en hel bråte andre modeller, bl.a 1994 BMW 735.

Har dere glemt E21? Bilen som startet hele 3-serien...

1992 Golf 2 Pasadena

1983 Alpina B9 3,5

1987 Suzuki TSX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1994 735? Snakker du om E32?

E21 er ikke BMW for meg. BMW jeg har vokst opp med er E34 og E32 ..Altså da jeg begynte å digge bmw var når fattern kom hjem i 1990 med speller ny 520iA :)Siden har BMW vært bilen.. E21 er jo urgammalt og ukult å komme med da det ikke fins flere bra eksemplarer igjen. At han har sagt at E28 er en av de best sammenskrudde bmw er også feil tror jeg. Finn en bra E28 som har rulla 5-600.000km som MANGE MB W124 E klasse har gjort. Nesten alle E28 er på dynga eller borte for lengst..

Allroad 2.5TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1994 735? Snakker du om E32?

E21 er ikke BMW for meg. BMW jeg har vokst opp med er E34 og E32 ..Altså da jeg begynte å digge bmw var når fattern kom hjem i 1990 med speller ny 520iA :)Siden har BMW vært bilen.. E21 er jo urgammalt og ukult å komme med da det ikke fins flere bra eksemplarer igjen. At han har sagt at E28 er en av de best sammenskrudde bmw er også feil tror jeg. Finn en bra E28 som har rulla 5-600.000km som MANGE MB W124 E klasse har gjort. Nesten alle E28 er på dynga eller borte for lengst..

Snakker om E32 ja...

E21 er blitt en klassiker, og er langt ifra ulkult. De aller fleste E21'ene har rustet bort, men heldigvis finnes det noen bra eksemplarer igjen, og jeg eier et av de. Å påstå at alle E28'ene er på dynga eller borte for lengst er helt latterlig. De er jo over alt...

1992 Golf 2 Pasadena

1983 Alpina B9 3,5

1987 Suzuki TSX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det fins ikke mange e28!? Det ble solgt ca like mange 5serier på 80tallet som E klasser. Se hvem det er flest av tilsalgs her i Norge, eller på mobile.de ! Jeg søkte på 52x på mobile og fant 24stk tilsalgs mellom 1980-1985. Bare av MB230 i samme periode fant jeg 160stk tilsalgs.

Finn en 94mod 735 E32 til meg :) Det fins ikke..

Allroad 2.5TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skaffet meg nettopp en E34 520i. Hadde en lik for et år siden og savnet den veldig. Utrolig kjørecomfort!

Vær obs på toppene på gamle BMW'er. Aluminiumstoppene sprekker fort. Hadde min over tre uker på verksted....... Mest pga at han på verkstedet var uerfaren at det tok så lang tid da :)

Men nå er det full rulle! Litt småplukk bare....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jeb

Jeg lurer bare på om folket er fornøyd med bmw.. Har ikke noen slags kunnskaper om bmw og har nesten alltid sett på det som "svarting-kjærre" Menne nå i det siste har jeg sett litt på bmw.. Og fått litt mer sansen for det :) Så .. Positive og negative ting med bmw...?

Fornøyd, 120%. Hadde en E46, men får se hva jeg ender opp med neste gang (sikkert bmw), hvis en gang pengene strekker til er drømmebilen en E46 M3 CSL..

Dritt i hva andre mener, prøv heller bilene og så finner du raskt ut hvem som er best, hvis du ikke har forhåndsbestemt deg allerede da..

Om den skulle koste 50% mer og fikse så kan den gjerne gå dobbelt så langt!

Er bare og ta seg en runde i en bilbutikk å se og kjenne på bilene og så finner du raskt ut hva du liker, og om du ikke liker de/den så er det ditt problem, for da er det bedre at en som liker BMW får kjøpe den isteden for deg ;P

Er jo også bare og surfe litt rundt på de eldre trådene her på "bmwavdelingen" på bilforumet og lese....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det fins ikke mange e28!? Det ble solgt ca like mange 5serier på 80tallet som E klasser. Se hvem det er flest av tilsalgs her i Norge, eller på mobile.de ! Jeg søkte på 52x på mobile og fant 24stk tilsalgs mellom 1980-1985. Bare av MB230 i samme periode fant jeg 160stk tilsalgs.

Finn en 94mod 735 E32 til meg :) Det fins ikke..

I følge ETK så eksisterer det.....

Her har du en 93-modell fra niende måned 1993 Kommer tilbake med en 1994-modell.....

1992 Golf 2 Pasadena

1983 Alpina B9 3,5

1987 Suzuki TSX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by CoaSlip

Det er IKKE egne E'er for feks stasjonsvogn. Da blir det "E30 stasjonsvogn med firehjulstrekk" for eksempel. Du lærer deg fort de forskjellige betegnelsene. Unntaket fra E'merkingen er en modell som heter 2002. Den blir omtalt som '02.

Hvis jeg skal pirke litt på deg, så kalles BMW sine stasjonsvogner for Touring :D

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 93 318i sedan, og er veldig fornøyd!

Absolutt ingen problemer med bilen, bare slitasjedeler som må byttes, noe du må regne med uannsett hvilken bil du har...

Du etterlyser bilder... Her er en E30 (et nydelig eksemplar riktignok :))

e30med.jpg

Her er en E36, ikke gjort særlig mye... Satt på noen bling-bling felger:

E36uten.jpg

En annen grei E36:

E36grei.jpg

En bedre E36 :) :

E36-3.jpg

Her en E46 som er den nyeste typen 3-serie:

E46.jpg

Håper det var til litt hjelp... Søk på internett og du vil finne... Jeg kan garantere deg at bilder av BMW mangler det ikke av...

Current Car: 318i

Lenke til kommentar
Del på andre sider