Gå til innhold

ikke strøm på bensinpumpa

Ranger emnet

weldingh

Anbefalte innlegg

Hei har en volvo 240 89mod men bensinpumpa har sluttet å virke det er ikke strøm på sikringen. Jeg tok strøm fra ei anna sikring inn på bensinpumpe relet, da hørte jeg at bensinpumpa gikk etter at det hadde rent i litt bensin så fikk jeg starta. På relet er det 6 ledninger 3/6 var det strøm på... den ene ledningen går til sikringa tror jeg, den var det hvertfall ikke strøm på. Hva må jeg gjøre da.. er ikke noe særlig god på sånn strøm :P

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) Kjøp deg et enkelt multimeter til en hundrings på din lokale favorittbutikk. 2) Har du prøvd å skifte sikring? :D 3) Er det strøm inn/til sikringen da? Hvis bilen starta og gikk slik at du kunne kjøre med den (med annen strømkilde) må det jo være noe feil i sikringsboksen.

Haynesboka har elskjema, du finner også et på f.eks autoelectric.ru ved å søke på B230F LH2.4 wiring scheme eller diagram. Det er også benevnt og linket til i utallige tråder før her på 200 forumet.

PS! Synes du multimetere er skumle gjør ei god gammaldags prøvelampe til en femtilapp mye den samme jobben. Da er det bare å stikke inn i en ledning eller holde den bort på der du ønsker å finne spenning. Husk bare å sette klemma på et sted du VET det er god jord. Tenningsnøkkelen/låsen eller en skrue som går rett i karosseriet. Ramma på bensinhjernen er god jord og har i tillegg ei rekke jordingspunkter for kabelsko på seg. :)

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...