Gå til innhold

Usa Vs Rds

Ranger emnet

62deluxe

Anbefalte innlegg

Har dem ikke RDS i USA funderer litt på å handle i usa, har funnet en spiller som søker på begge både us og europeisk tuning. Men så kom jeg til og tenke på RDS det står det ikke på spilleren men det står at den har Radiotekst er dette det samme og vil det fungere i norge. Alle erfaringer mottas det gjelder en alpine 9815.

Skikkelig fet spiller som koster 545 dollar i statene ca 3700 nok. Uansett er det verd det, trenger man den der RDS særlig når spilleren kommer på ca 1/2 av tilbudspris i norge.

Kom med innspille kommentarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RDS er ikke populært i USA, derimot XM er veldig pop her borte som går på radio lytting over satelitt.

Du har jo en skikkelig snadder Kenwood spiller med RDS men den har ikke europeisk radio tuning. Må inn med loddebolten skal det fikses. Samme med f.eks Pioneer spillerne. Pioneer har RDS på kortet men det er ikke aktivisert pga XM systemet.

Radio tekst er visning av radio stasjonen du lytter på.

På Alpine 9811, 9813 og 9815 går du inn på F/Setup hvor du kan velge US/Euro tuning.

Originally posted by 62deluxe

Har dem ikke RDS i USA funderer litt på å handle i usa, har funnet en spiller som søker på begge både us og europeisk tuning. Men så kom jeg til og tenke på RDS det står det ikke på spilleren men det står at den har Radiotekst er dette det samme og vil det fungere i norge. Alle erfaringer mottas det gjelder en alpine 9815.

Skikkelig fet spiller som koster 545 dollar i statene ca 3700 nok. Uansett er det verd det, trenger man den der RDS særlig når spilleren kommer på ca 1/2 av tilbudspris i norge.

Kom med innspille kommentarer.

Per Pedersen

BMW 728i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spillere som selges i USA fungere dårlig her i Europa uansett tror jeg. Grunnet til dette er at radio`n deres har kun halv steg søking , mens spillere som selges i Europa har hel steg søk på frekvensene har jeg fått til svar når jeg holdt på kjøpe spiller fra USA/Canada.

Om det er halv steg søk på spilleren , så får man inn radio for det, men motakket blir så dårlig pga det..

Ingen bilstereo verksteder i Norge har lov til å bygge om radioen heller..

Sjekket dette med Sony og den kunne ikke gjøre det på den spilleren jeg hadde tenkt å kjøpe (Sony XES-Z50).

Så jeg ville heller nok da kjøpt spiller fra Sverige,Danmark eller Tyskland hvis det er store forskjeller på akkurat den spilleren du ønsker å kjøpe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er dårlig opplyst skjønner jeg.

Spilleren det her er snakk om har full europeisk radio tuning hvor det ikke er forskjell på mottaket i det hele tatt.

Selv spillere med kun oddetall radio tuning er meget god på mottaket.

Sony derimot kjenner jeg ikke til.

Originally posted by 190e

Spillere som selges i USA fungere dårlig her i Europa uansett tror jeg. Grunnet til dette er at radio`n deres har kun halv steg søking , mens spillere som selges i Europa har hel steg søk på frekvensene har jeg fått til svar når jeg holdt på kjøpe spiller fra USA/Canada.

Om det er halv steg søk på spilleren , så får man inn radio for det, men motakket blir så dårlig pga det..

Ingen bilstereo verksteder i Norge har lov til å bygge om radioen heller..

Sjekket dette med Sony og den kunne ikke gjøre det på den spilleren jeg hadde tenkt å kjøpe (Sony XES-Z50).

Så jeg ville heller nok da kjøpt spiller fra Sverige,Danmark eller Tyskland hvis det er store forskjeller på akkurat den spilleren du ønsker å kjøpe..

Per Pedersen

BMW 728i

Lenke til kommentar
Del på andre sider