Gå til innhold

spille inn subb. tid?

Ranger emnet

Larsi901

Anbefalte innlegg

og spille inn subber er bare bullshit! kjør på fra første stund...eneste regel er at du ikke skal spille hardt over lengre tid til og begynne med...

Men alt dette med og spille inn høytalere er veldig oppskrytt....

04 Opel combo 1.7di

Opel rekord c caravan 1700

Vespa bravo

vw golf 2.0i stv(skrotet)

vw vento 1.9tdi(skrotet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for svar, hadde hørt om et rykte som sa at jeg måtte spille de inn i 72 timer :-O

hahahha!!! er bare og kjøre på! men selfølgelig med fornuft...man vrir ikke opp på kalde elementer etc etc...

04 Opel combo 1.7di

Vespa bravo

vw vento 1.9tdi(skrotet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er riktig at høyttalerelementer spilles inn, men de krever ikke å "spilles inn" før bruk. For hva gjør du egentlig når du "spiller inn"?

Kjør på som du ellers ville gjort du, full pupp, bare ikke så forsterkeren clipper. For da ryker elemenetene spilt inn eller ikke.. Kan bl.a skje om gain er stilt for høyt. Om du stiller gain kl 13(klokkeviser) så kan det hende du er safe, noe lenger enn det tør jeg ikke si noe på da noen CD-spillere har 4V utganger og andre har 5V.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når du spiller de inn så lar du det stå musikk på , ikke høyt bare sånn at de vibrerer.

Det der hørtes utrolig merkelig ut, hvor har du hørt dette?

"Innspilling" er nemlig det stikk motsatte. En høyttaler blir "innspilt" etterhvert som opphenget myknes, og det skjer når opphenget jobber. Jo mer opphenget jobber(altså lange membranutslag) jo fortere går "innspillingen".

Er bare å bruke høyttalerene som du normalt ville gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Over natten er vel litt å ta i...Jeg vet om folk som har spilt Klipsch sine elementer i over 100 timer, likevel NÆRMER det seg bare "innspilt".

Hele dette "innspillings" hysteriet er i bunn og grunn bare noe folk som jobber på BilXtra og Torshov som blabrer om. Ofte har de ikke så god peiling, mulig personen som har ansvaret for bilstereo der har det, men det er som på elkjop, den riktige kundebehandleren pleier ofte å "ha fri i dag".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aller raskeste er og kjøre en sinustone på et vettugt volum. sett den på over natta i stua, gjerne uten kasse så den ikke lager noe særlig lyd og voila. ferdig innspilt.

dette må være noe av det DUMMESTE jeg har lest!! haha

04 Opel combo 1.7di

Vespa bravo

vw vento 1.9tdi(skrotet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aller raskeste er og kjøre en sinustone på et vettugt volum. sett den på over natta i stua, gjerne uten kasse så den ikke lager noe særlig lyd og voila. ferdig innspilt.

dette må være noe av det DUMMESTE jeg har lest!! haha

04 Opel combo 1.7di

Vespa bravo

vw vento 1.9tdi(skrotet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan gjøre det jeg.

En høyttaler blir "innspilt" etterhvert som opphenget myknes, og det skjer når opphenget jobber. Jo mer opphenget jobber(altså lange membranutslag) jo fortere går "innspillingen".

Er bare å bruke høyttalerene som du normalt ville gjort.

Over natten er vel litt å ta i...Jeg vet om folk som har spilt Klipsch sine elementer i over 100 timer, likevel NÆRMER det seg bare "innspilt".
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er kommentaren om over natten som dere henger dere opp i? skal være enig at det var drøyt med over natten. Angående innspilling så vil i teorien et elemnet som står i en bil være under kontinuerlig inspilling om det har blitt spilt i 1t eller 100000t av den simple grunn av temperaturendringer og hva den gjøre med stivhet i både oppheng og spider. Det vil være forskjell på hvordan et element høres ut om man spiller på vinteren kontra sommer f.eks. (selvfølgelig med forbehold om at du ikke har varmet/kjølt bilen til en gitt temperatur og latt elementene fått den temperaturen.) Av den enkle grunn spiller du inn et element fortere når det er varmt pga at opphenget og spider vil være mykere og jobbe med og derfor enklere og myke opp....

Lenke til kommentar
Del på andre sider