Gå til innhold

Valg av senk?

Ranger emnet

elwood84

Anbefalte innlegg

Edit: kom over denne siden: http://www.golfmkv.com/forums/showthread.php?t=4 Verdt å ta en titt om du lurer på hvilken senk du vil ha.

Og denne: http://golfmkv.com/forums/showthread.php?t=43696&highlight=h%26r+sport

Tenker å senke 30-45mm. Noen som har noen fjærer å anbefale? Har funnet en del som senker 30-35mm men har helst lyst på 40mm. Se liste under. Hva anbefaler du?

Noen som har vært borti Cobra senkefjærer 45mm fra realcar.no ???

senk.no : kw 30mm - 2865kr

weitec 30mm - 1999kr

bsbildeler.no : autostyle 25mm - 1399kr

autostyle 30mm - 1299kr

autostyle 40mm - 1399kr

FK high tec 35-40mm - 1263kr

FK high tec 55/40mm - 1299kr

H&R 35mm - 1799kr

H&R 45-50mm - 2099kr

Har gjort mitt valg. H&R 35mm fra bsbildeler.no

Endret av elwood84

VW Tiguan 110tdi excl.R-Line

Audi TT 2.0 TFSI 2007-solgt

Golf V 2.0 FSI 2004 - solgt

Golf IV 1,6Highline 1999-Solgt

Citroen zx 1,4i Harmonie - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eibach senkesett Golv V 30mm Nytt kr 1200

--------------------------------------------------------------------------------

4 stk fjærer

Eibach senkesett 30mm med TUV

For Bensin 2.0L Diesel 1,9

Makx last framme 1060kg og bak 975kg

Sjekk alltid vognkort.

Nytt set i eske kr 1000.-

martin@vwbus.no

Jeg har dette du kan få kjøpt for 1000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderte også å kjøpe fjærer i første omgang, men har blitt anbefalt av flere at man bør seriøst gå får et justerbart senkesett istedet. Det koster riktignok mer, men er verdt det. Man får akkurat den høyden man vil ha, pluss at bilen blir stivere.

Jeg har hvertfall blitt overtalt til å gå får et justerbart sett. Kanskje med stivhetsregulering eller hva det heter og. Har bare ikke klart å finne ut av det blir enda..

Hvis man har lyst å gå the cheap route så selges jo ta_technix/v-maxx settene til rundt 3 løk. Og det er jo en veldig bra pris! Har hørt mye forskjellig om de da.. Er visst noen som sliter med fæl knirking i bakdemperne. ER visst en kjent sak på golf 5. Men så er det jo andre som er storfornøyde..

Martin : Har du H&R senkesett til golf 5 også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Coilovers er ikke verdt det for meg. Har ikke tenkt å ha bilen i flere år. Og er ikke ute etter å skamsenke eller noe. Det er bare harry.

Men jeg gikk for H&R 35mm. Tror det blir akkurat passe.

Får bare håpe fjærene kommer i posten før sommeren. Bestilte fra bsbildeler. Tok sin tid sist jeg bestilte noe fra de. Pluss at fjærene kun var på "fjernlager", som sikkert vil si hos H&R. Skal poste før og etterbilder om jeg husker det når den tid kommer.

Og en liten oppfordring til de som måtte lese dette. Om du har skrevet et innlegg og gjort noe med bilen, last opp et bilde eller to. Et bilde sier mer enn tusen ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei har ikke fått gjort noe enda. Er bare å smøre seg med en god dose tålmodighet når man bestiller fra bsbildeler. Spesielt når de kun har varen på fjernlager/hos leverandøren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hentet fjærene på posten i dag. 15 dager tok det. Ikke så altfor gale det. Venter på svar fra verkstedet når jeg får time. Skal legge ut før og etter bilder når jobben er gjort. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel. Hentet bilen for halvannen time siden. Den var merkbart stivere. Men ikke ukomfortabel. Helt perfekt. Så veldig bra ut foran, men kanskje en anelse høy bak. Får se når fjærene har satt seg litt. Er for mørkt til å ta bra bilder no så skal ta i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...